اخبار نساجی

بستنی یک پله هزار تومانی را طی کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تابستان گرم از راه رسید و بر افزایش قیمت یکی از پرمخاطب‌ترین خوراکی‌ها یعنی بستنی دامن زد!

قیمت بستنی‌های سنتی ممتاز درجه یک با یک پله هزار تومانی صعود، به پنج هزار تومان رسید؛ سنتی ممتاز خامه‌ای شش هزار تومان، سنتی درجه سه، چهارهزار و ۵۰۰ تومان است، بستنی میوه‌ای پنج هزار تومان و فالوده نیز چهار هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه بستنی و آبمیوه و فالوده فروش در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به گرانی مواد اولیه چون شکر به عنوان دغدغه‌ همیشگی این صنف گفت: قیمت شکر به‌طور ناگهانی کیلویی ۵۰ تا ۶۰ تومان تغییر می‌کند و این روند برای مواد اولیه بستنی ادامه دارد.

اسکندر آزموده با بیان این‌که اتحادیه برای آب‌ میوه به دلیل تغییر قیمت میوه از صبح تا بعد از ظهر نرخ تعیین نکرده است، گفت: علی‌رغم عدم نرخ‌گذاری روی آب‌مویه‌ها، کنترل می‌شود تا گران‌فروشی صورت نگیرد.

وی افزود: بازرسان اتحادیه، از فعالان صنف هستند و از بازار اطلاع دارند و نمی‌گذارند گران‌فروشی شود. برای کافی‌شاپ‌ها نیز اتحادیه نرخ‌گذاری نکرده، اما خوش‌نیت بازرس مخصوص کافی‌شاپ‌ها است و در صورت گران‌فروشی گزارش می‌دهد و جلوگیری می‌شود.

آزموده تاکید کرد: منطقه و مکان کافی‌شاپ‌ها در قیمت‌ها تاثیر‌گذار نیست و فرقی نمی‌کند کافی‌شاپ در یوسف‌آباد یا نازی‌آباد باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس اتحادیه بستنی، آب‌میوه و فالوده فروش در پایان درباره‌ مالیات توافق‌شده میان اصناف و سازمان امور مالیاتی برای سال ۱۳۸۹ که طبق آن قرار شد اصناف ۱۵ درصد به میزان مالیات سال ۸۸ بیفزایند و مالیات سال ۸۹ را محاسبه کنند، گفت: راضی باشیم یا نباشیم، اظهار‌نامه را پر می‌کنیم و به موقع ارائه می‌دهیم؛ توافق صورت گرفته بد نبود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×