اخبار نساجی

بزودی شبکه بانکی کشور قبوض بهادار شده انبارها را می پذیرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران گفت: همکاری‌ این شرکت در طرح ملی بهادار کردن قبوض الکترونیک انبارها ‘بقا’ با ۳۰ بانک کشور در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

‘علی ملک’ روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران عنوان کرد: با امضای تفاهم‌ نامه‌های جدید، شمار بانک‌های طرف همکاری در طرح ملی بهادار کردن قبوض الکترونیک انبار افزایش می یابد.

وی با اشاره به تفاهم‌ نامه‌ای برای ایجاد روش جدید تامین مالی که به امضای معاونت برنامه ‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت انبارهای عمومی و بانک دی رسیده است، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌ نامه، قبض صادره انبار که به مهر و امضای مجاز انباردار امین(شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران) رسیده باشد، به عنوان وثیقه تسهیلات اعطایی بانک برای صاحب کالا در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین درباره تفاهم‌ نامه دیگر شرکت انبارهای عمومی که با مشارکت معاونت فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و بورس کالا به امضا رسیده است، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم ‌نامه، از این پس از قابلیت قبوض الکترونیکی انبارها در معاملات بورس کالا استفاده می‌شود.

ملک افزود: صاحبان قبوض تایید شده می‌توانند بدون سپرده ۱۲۰ درصدی به بورس کالا، قبض کالای خود را در تابلوی بورس ارایه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ارزش دلاری ذخیره سالانه اقلام در شرکت انبارهای عمومی را ۱۳ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این طرح در استفاده از اعتبارات و دارایی‌ها به صاحبان کالا و انبارها کمک شایانی می‌کند.

** اجرای فاز نخست منطقه ویژه سهلان

ملک در خصوص منطقه ویژه سهلان با مساحت ۲ هزار و ۵۰ هکتار در شمال غرب کشور گفت: فاز نخست این طرح بزودی در ۲۵۰ هکتار اجرایی می شود.

وی با بیان این که، در فاز نخست این طرح خدمات حوزه صنعت لجستیک راه‌اندازی می شود، افزود: همچنین نگاهی به صنایع پاک خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی توضیح داد: در زمان حاضر امکان تهیه آب به مقدار زیاد وجود ندارد، از این رو، صنایع پاک را در اولویت کاری این منطقه قرار داده‌ایم و مابقی در فازهای بعدی و هماهنگی های به عمل آمده با سازمان اوقاف عملیاتی و اجرایی می شود.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته از سوی استانداری آذربایجان ‌شرقی، حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در این استان وجود دارد که منطقه ویژه اقتصادی سهلان می‌تواند موقعیت مناسبی برای جذب این حجم قابل توجه از سرمایه به ‌شمار رود.

ملک افزود: بر همین اساس مذاکرات و رایزنی‌هایی از سوی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران با تجار و صنعت‌گران استان و همچنین بازرگانان کشورهای همجوار صورت گرفته است.

وی گفت: مسیر تجارت کشورمان از دوبی به ترکیه، یکی دیگر از مسایلی است که چشم‌انداز اقتصادی منطقه را روشن‌تر از گذشته می‌کند.

وی همچنین از آغاز رایزنی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و استانداری اردبیل به منظور تحویل مدیریت طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین به شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خبر داد.

ملک گفت: بر اساس سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری، گسترش فضای کسب‌ و کار جزو اولویت‌های برنامه‌ریزی صورت گرفته برای توسعه فعالیت شرکت است و امیدواریم تا با اجرای این طرح‌ها بتوانیم خدمات بیشتری به جامعه بازنشستگان کشور که سهامداران اصلی این شرکت به‌ شمار می‌روند، ارایه دهیم.

** بن‌بست طرح آپرین از بین می رود

مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی گفت: منطقه آپرین جهت احداث ترمینال بندر خشک (ICD) در سال ۱۳۵۲ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه مزایا و موقعیت ممتاز این منطقه مانند قرار گرفتن در تقاطع راه‌آهن شمال و جنوب و شرق و غرب و دسترسی عالی جاده‌ای به نقاط چهارگانه کشور (شمال و جنوب، شرق و غرب) و نزدیکی به مراکز بزرگ صنعتی و مصرف کشور و پایتخت به منظور ایجاد ترمینال بندر خشک دور از ساحل، لازم است که پس از تاخیرات فراوان، هر چه سریع‌تر تمهیدات لازم برای ساخت، تجهیز و بهره‌برداری آپرین به عمل آید.

ملک افزود: با توجه به محدودیت عملیاتی در شرکت‌های غرب و شهریار و جنوب تهران و قرار گرفتن آن‌ها در بافت شهری، فعال کردن منطقه آپرین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×