اخبار فرش ماشینی

بزرگترین کارخانه نساجی ایران در سیرجان راه اندازی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی از انعقاد توافقنامه‌ای در زمینه ورود دپوهای چینی به شهرستان سیرجان خبر داد و گفت: هم‌اکنون راه‌اندازی بزرگترین کارخانه‌های نساجی ایران، کارخانه کاشی و بزرگترین کارخانه سیم بکسل کشور در شهرستان سیرجان در دست اقدام است.

شهباز حسن‌پور در جلسه کارگروه رفع موانع تولید شهرستان سیرجان با حضور استاندار کرمان گفت: شهرستان سیرجان در میان شهرستان‌های استان کرمان، بالاترین شاخص‌های امنیتی را به خود اختصاص داده است که خود می‌تواند عامل جذب سرمایه‌گذار باشد.

وی جمعیت شهرستان سیرجان را ۳۲۴ هزار نفر دانست و گفت: با وجود همه تلاش‌ها برای ایجاد اشتغال اما این رشد ناگهانی جمعیت که ناشی از مهاجرت‌ها می‌باشد، سبب شده که نتوانیم مشکلات بیکاری شهرستان را تا حدودی برطرف کنیم.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی  وی با بیان این خبر که نخستین شرکت فرآوری مواد معدنی در شهرستان سیرجان در دست احداث است، تصریح کرد: امسال برای ۳۲۰۰ نفر اشتغال در شهرستان سیرجان ایجاد شده است، هم‌چنین هم‌اکنون ۲۰۰ نفر در کارخانه تولید قطعات خودروها در شهرستان سیرجان مشغول به کار هستند که با توسعه آن می‌توان اشتغال زیادی از این محل ایجاد کنیم.

حسن‌پور ۴۰۰۰ گردشگر در هر سه از پایگاه دریایی سیرجان را از ظرفیت گردشگری این پایگاه دانست و خاطرنشان کرد: اگر آب صنعتی شهرستانر سیرجان تأمین شود، سیرجان سرمایه‌گذار خارجی برای اجرای پروژه‌ها را می‌تواند جذب کند، چون هم‌اکنون قیمت یک حلقه چاه در شهرستان سیرجان به بیش از ۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
 «ضیاء شهابی» مدیر عامل منطقه ویژه سیرجان هم‌چنین در این جلسه گفت: تولید و اشتغال مکمل یکدیگر هستند.

وی موانع تولید را همیشه موانع فیزیکی ندانست و در برخی مواقع قوانین مزاحم دانست و  اظهار کرد: برخی اوقات قوانینی تصویب می‌شود و در مسیر اجرای قوانین موانع و پروسه زمان‌بری وجود دارد که سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها را طولانی می‌کند.

مدیر عامل منطقه ویژه سیرجان تصریح کرد: اگر پیوند میان دولت و مجلس شورای اسلامی مستحکم‌تر شود، مشکلات تولید و اشتغال برطرف خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×