اخبار فرش ماشینیاسلاید شوگزارش نمایشگاه ها

بزرگترین نمایشگاه فیلتراسیون و منسوجات بی بافت مرتبط FILTECH 2019

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مصاحبه با خانم سوزانه ابتز (Suzanne Abetz)  از مدیران نمایشگاه فیلتک آلمان 

صنعت فیلتر به عنوان یک بخش تجاری مهم در دنیا بازار گسترده ای پیدا کرده است که روز به روز در حال گسترش است. طبق پیش بینی ها حجم این بازار تا سال ۲۰۲۴ به بالای ۱۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید. این صنعت از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۴ هر ساله به طور متوسط ۵/۶ درصد رشد را تجربه خواهد کرد. صنعت فیلتراسیون یک مساله همه گیر است و هر چند شاید آنرا در زندگی روزمره خود چندان احساس نکنیم اما همواره در پشت پرده، فیلترها و به ویژه فیلترهای نساجی کارهای زیادی را برای ما انجام می دهند. شاید شما به طور مستقیم یک فیلتر صنعتی را خریداری نکنید اما وقتی آبمیوه یا نوشیدنی می خرید حتما در کارخانه تولید آن برای رقیق کردن و صاف کردن و شفاف سازی آن از فیلتر عبور داده شده و یا وقتی سوار ماشین خود می شوید مستقیما ده ها فیلتر و عایقی که در نقاط مختلف ماشین برای آسایش شما کار می کند را نمی بینید. در صنعت پزشکی،مصاحبه با خانم سوزانه ابتز (Suzanne Abetz) از مدیران نمایشگاه فیلتک آلمان صنایع دریایی و نظامی، هواپیماها و… فیلترها بسیار اهمیت دارند. فیلترها آب را صاف و هوای آلوده را تمیز می کنند و جالب اینکه هر روز کاربردهای آنها بیشتر می شود و کارخانجات می توانند محصولاتی بهتر، سالم تر و کم هزینه تر را تولید کنند.

صنعت نساجی و منسوجات بی بافت از ارکان اساسی و یاری دهنده صنعت فیلتر است و توسعه بی بافتها و لایه های تشکیل شده از الیاف در دهه های گذشته با پیشرفت های صنعت فیلتر ارتباط مستقیمی دارد و درهای تازه ای را برای آن گشوده است.
در زیر مدیر نمایشگاه فیلتک آلمان که هر ساله در شهر کلن برگزار می شود را از نظر می گذرانید:

◄ لطفاً در ابتدا در مورد نمایشگاه توضیحات بیشتری بفرمایید. دوره قبلی چطور برگزار شد و چه برنامه هایی برای فیلتک ۲۰۱۹ دارید؟
همانطور که شما هم اشاره کردید فیلتک بزرگترین رویداد صنعت فیلتراسیون و تجهیزات جداسازی و خدمات و صنایع وابسته با آن در دنیاست. حضور در این نمایشگاه برای تمام فعالان این صنعت از جمله طراحان، شرکت های تولید کننده، خریداران و تامین کنندگان و محققان یک شرط و یک باید است. این نمایشگاه بالغ بر ۴۰۰ غرفه گذار از سراسر جهان دارد که امکان یک تجارت و ارتباط بی نظیر جهانی را برای همه فعالان این حوزه ایجاد می کند. در سال ۲۰۱۸ این رویداد بالغ بر ۱۴۰۰۰ بازدید کننده حرفه ای از سراسر جهان به خود جذب کرد که خود نشاندهنده آینده فوق العاده این صنعت و رشد تضمین شده آن می باشد. در نمایشگاه امسال، ۶۸ درصد از بازدید کنندگان غیر آلمانی از اروپا و ۳۵ درصد از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به نمایشگاه آمدند. ۳۵ % بازدیدکنندگان مدیران عامل یا مدیران ارشد شرکت ها بودند که در مجموع از ۷۳ کشور به آلمان آمده اند.

◄ همانطور که حتما مطلع هستید منطقه خاورمیانه سابقه و پتانسیل بسیار خوبی در زمینه صنعت نساجی و منسوجات بی بافت دارد به ویژه در کشورهایی نظیر ایران، ترکیه، مصر و … آیا نمایشگاه شما از این منطقه بازدیدکننده یا غرفه گذاری دارد؟
قطعاً همین طور است منطقه خاورمیانه برای ما هم مهم است و نماینده خوب این منطقه یعنی کشور ترکیه در نمایشگاه Filtech حضور خوبی دارد. در Filtech 2018، ۲۰ شرکت ترکیه ای غرفه گذار بودند. همچنین ما از منطقه شمال آفریقا و آفریقا نیز شاهد رشد قابل توجه بازدیدکنندگان تخصصی بودیم به ویژه از کشورهای الجزایر، مصر، تونس و آفریقای جنوبی. بیش از ۲۰ شرکت از عربستان سعودی نیز در غالب هیاتی نمایندگان خود را برای بازدید از نمایشگاه به کلن فرستادند. در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار یک غرفه گذاری از کشور مصر نیز خواهیم داشت. به همین دلیل اعتقاد داریم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال های آینده رشد خوبی در این بخش داشته باشد. نمایشگاه FILTECH هرساله با تقاضای زیادی مواجه است و تنها چند هفته پس از اتمام آن نزدیک به ۸۰ درصد از غرفه گذاران مجدداً فضاهای اختصاصی خود را برای سال بعد رزرو می کنند.

◄ آیا در کنار نمایشگاه و همزمان با این رویداد کنفرانس و یا نشست های تخصصی هم برگزار می شود؟
بله. در کنفرانس FILTECH سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۰ مقاله فنی در کنار چندین جلسه ارائه مقالات به معرفی آخرین پیشرفتها و تکنولوژی های موجود در این بخش خواهد پرداخت. این مقالات در دسته های مختلف مانند جداسازی و فیلترهای جامدات، مایعات، گازها، جداسازی ذرات معلق، فیلتراسون هوا و … ارائه خواهند شد و حدود ۵۰۰ نفر از سراسر جهان برای حضور در این کنفرانس حضور خواهند داشت. شرکت کنندگان در این کنفرانس خواهند توانست با آخرین متدها و تکنولوژی های این صنعت در جهان آشنا شوند و با صاحب نظران تبادل نظر و همفکری نمایند. پس از کنفرانس نیز دو دوره تخصصی برای علاقمندان برگزار خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اولین دوره با عنوان جداسازی مواد جامد و مایع خواهد بود و برای مهندسین، دانشمندان و محققان و مدیران و دیگر کارکنان تخصصی شرکت ها مناسب است و خواهند توانست یافته های خود در این دوره را به طور مستقیم در کارخانه و یا فرآیند تولیدی خود عملیاتی کنند.

موضوع دوره دوم نیز جداسازی و فیلتر ذرات معلق بسیار ریز خواهد بود که برای افرادی که در بخش فیلتراسیون گازها و ذرات معلق فعال هستند مناسب می باشد. علاقمندان می توانند برای حضور در این بخش ثبت نام کنند.

◄ پیش بینی شما در مورد آینده صنعت فیلتراسیون چیست؟
خوشبختانه امروز با توسعه تکنولوژی تقریباً برای هر نوع کاری یک راه حل خوب وجود دارد اما مسلماً این پیشرفتها متوقف نخواهد شد و بر روی مسایل و مشکلات اساسی بشر مانند رشد جمعیت، توسعه زندگی شهری، کمبود منابع طبیعی و تغییرات اقلیمی تمرکز خواهد داشت چرا که این تغییرات زندگی بشر، در آینده نیاز به آب آشامیدنی تمیز، غذای سالم و … را بیش از پیش مهم خواهد کرد. در حال حاضر موسسات، شرکت ها و دانشگاه های مختلفی در سراسر جهان برای حل مشکلات بشر با استفاده از فیلترها و توسعه کاربرد آنها تلاش شبانه روزی و تحقیق می کنند و ما هر ساله در نمایشگاه نتایج خیره کننده این تحقیقات را مشاهده می کنیم.

از همین جا از کلیه فعالان صنعت بی بافت و فیلتر در ایران برای حضور در FILTECH سال ۲۰۱۹ دعوت نموده و امیدوارم با حضور در این رویداد بتوانند کشور خود را به آخرین تکنولوژی ها و اطلاعات روز دنیا در زمینه صنعت فیلتراسیون مجهز نمایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×