اخبار فرش ماشینی

بزرگترین رویداد خاورمیانه در صنعت فرش ماشینی و موکت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هشتمین نمایشگاه کفپوشها، موکت، فرش ماشینی  و صنایع وابسته

بزرگترین رویداد خاورمیانه در صنعت فرش ماشینی و موکت

شرکت اوراسیا نوید در سال ۱۳۸۲ پا به عرصه فعالیت گذاشته است؛ این شرکت تاکنون ۸ دوره نمایشگاه فرش و موکت تهران را برگزار کرده است، و برنامه دارد در سال های آینده فعالیت خود را گسترش دهد.

هدف از برگزاری نمایشگاه چیست و در سال های پیش چقدر از هدف این محقق شده است؟
هدف از این نمایشگاه ها توسعه، گسترش و رونق تجاری می باشد؛ اهدافی که شرکت ما تاکنون برای خود تعیین کرده است را بدست آورده است، در حال حاضر این نمایشگاه از اکثر نمایشگاه های بین المللی قوی تر شده است از جمله دموتکس ترکیه و چین؛ این برتری از لحاظ میزان تبادلات مالی، اجرایی، مساحت نمایشگاه می باشد. صنعت فرش ماشینی در ایران مهمترین بخش صنعت نساجی است و بیشترین میزان صادرات را دارا می باشد. الگوی ما در برگزاری این نمایشگاه، دموتکس آلمان می باشد و امیدوارم بتوانیم هر ساله نمایشگاه را بهتر برگزار کنیم.

نمایشگاه سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید و برنامه های شما در نمایشگاه امسال فرش ماشینی تهران چیست؟
در واقع نمایشگاه سال گذشته بسیار قوی برگزار شد و از لحاظ میزان مبادلات بسیار مورد قبول بود، این موضوع هم از طرف شرکت ها مورد تایید است که نمایشگاه برای آنها مفید بوده است و توانسته اند قراردادهای خوبی منعقد کنند. در چند سال اخیر ما بازدید کنندگانی از کشور های اورسیا داشته ایم که این نشان دهنده گسترش و معروفیت این نمایشگاه است و نمایشگاه توانسته است بسیار قوی عمل کند. برندهای ما در حال حاضر صادرات خوبی به کشورهای شرق آسیا دارند که از نظر ما پایه این روابط همین نمایشگاه ها می باشد؛ مخصوصا در سال های اخیر که کشور در محدودیت روابط بود این نمایشگاه بیشترین نقش در ایجاد ارتباط ایفا میکرد.

در این دوره از نمایشگاه چه تعداد شرکت کننده حضور دارند؟ در مقایسه با سال گذشته تغییری داشته است؟
تعداد ۱۳۴ شرکت ایرانی در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، که بیش از ۳۰هزار متر فضای نمایشگاهی شده است و متراژ نسبت به سال گذشته در حدود ۱۰۰۰متر رشد داشته است، ولی از نظر کیفیت به نظر ما رشد زیادی نسبت به سال گذشته داشته است، به طوری که کیفیت محصولات شرکت ها افزایش یافته است، در فرش میزان کپی کردن طرح ها کاهش یافته و طرح های جدید و منحصر به فرد تولید میشود.

چه تعداد از شرکت کنندگان خارجی هستند و از کدام کشورها؟ نسبت به سال گذشته چقدر تغییر داشته است؟
ما از کشورهای مختلفی در نمایشگاه غرفه داریم به طور مثال شرکت مرینوس علاوه بر نماینده غرفه نیز دارد، سه کشور چین، تایوان و ترکیه به طور مستقیم غرفه دارند، از کشورهای اوراسیا، هند و… همه غرفه ها نمایندگی داریم، اتاق های بازرگانی اکثر کشور ها نیز غرفه دارند؛ در مورد هیئت بازرگانی نیز ما احتمالا از کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، هند و… هیئت های بزرگی خواهیم داشت، تعداد غرفه ها نیز نسبت به سال گذشته در حدود ۱۰% رشد داشته است، در مجموع بیشتر شرکت های خارجی با داشتن نماینده در نمایشگاه شرکت کرده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نمایشگاه فرش ماشینی و موکت تهران

آیا شما برنامه ای برای جذب شرکت کنندگان خارجی داشته اید؟
ما در نمایشگاه های بین المللی دموتکس مانند آلمان، ترکیه و چین و از طریق سفارت ها به شرکت ها و یا با بنگاه های مشابه ارتباط برقرار کرده و دعوت نامه های حضوری ارسال میکنیم، ولی بهترین روشی که سبب جذب شرکت های خارجی می شود، ارتباط خود شرکت ها با مشتریان و شرکت های خارجی می باشد. در مجموع تاجایی که امکان داشته باشد ما شرکت ها را در جذب مشتری کمک می کنیم.

تمام مجموعه شرکت در این جهت است که به این هدف مشخص شده خود که ایجاد روابط و تعاملات مناسب تجاری بین شرکت های ایرانی و خارجی است، برسد و بتواند به صنعت نساجی کشور کمک شایانی کند.

تحریریه مجله کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×