اخبار فرش ماشینی

برگزاری نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران: حضور نماینده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در نشست کمیته

برگزاری نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران: حضور نماینده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در نشست کمیته
نشست کمیته نخ فیلامنت پلی استر انجمن صنایع نساجی ایران با حضور مهندس اکبری، نماینده شرکت پتروشیمی شهید تندگویان روز شنبه مورخ ۲ شهریور ماه در محل ساختمان شماره ۱ انجمن برگزار گردید و اعضای این کمیته به بیان و بررسی مشکلات حال حاضر تولید در این صنعت پراختند.

در این نشست نماینده پتروشیمی تندگویان به بیان اطلاعاتی در خصوص میزان تولید چیپس و نخ فیلامنت پلی‌استر توسط مجموعه مذکور پرداخت.

بنا به اظهارات وی، شرکت مذکور دارای ۸ خط تولید POY می‌باشد که ظرفیت اسمی آن‌ها بالغ بر ۲۰۰ تن در روز بوده و در حال حاضر ۴ خط آن مشغول به فعالیت و تولید روزانه حدود ۷۰ تن نخ POY پلی‌استر است.

وی با اشاره به تنوع محصولات تولیدی در خطوط نخ فیلامنت شرکت شهید تندگویان آینده خوبی برای سهم بازار شرکت مذکور پیش‌بینی کرد و اظهار داشت که برنامه صادراتی این محصولات نیز در حال تدوین می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد که قیمت محصول POY مجتمع شهید تندگویان خارج از بورس و بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین و در سامانه ۱۲۴ درج می‌شود.

مهندس اکبری در خصوص عرضه چیپس پلی‌استر نیز عنوان نمود که شرکت مذکور روزانه در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ تن چیپس پلی‌استر گرید الیاف تولید و ۶۵۰۰ تن از کالای مذکور را هر هفته در بورس کالا عرضه می‌کند. وی با اشاره به اینکه طی ۵ ماه اول سال جاری میزان جذب محصولات عرضه شده روند نزولی داشته است پیش‌بینی نمود که میزان تقاضا مجددا با شروع فصل پاییز و زمستان افزایش خواهد یافت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در خصوص قیمت عرضه این محصولات در بورس اعلام کرد که قیمت‌گذاری آن‌ها توسط کارگروه تنظیم بازار محصولات پتروشیمی و بر اساس فوب خلیج فارس بر مبنای ارز اتاق مبادلات محاسبه می‌گردد و تفاوتی با قیمت صادراتی این محصول ندارد.

حاضرین در نشست ضمن اشاره به نیاز مبرم صنایع تولیدی نخ فیلامنت پلی‌استر به چیپس پلی‌استر ابراز نگرانی کردند که در صورت از میان رفتن محدودیت صادرات چیپس و همچنین آغاز درخواست تولیدکنندگان الیاف پلی‌استر به استفاده از این کالا در پی آغاز فصل سرما و افزایش قیمت پرک، تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدکننده نخ فیلامنت به بحران تبدیل گردد.

نماینده شرکت شهید تندگویان در این خصوص ابراز امیدواری کرد که مشکلی در تأمین مناسب چیپس برای واحدهای مصرف‌کننده در سال جاری حادث نخواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×