اخبار فرش ماشینی

برگزاری دوره آموزشی فرشبافی برای ۵۰ نفر/استمرار برگزاری دوره‌ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: دوره آموزشی فرشبافی به صورت آزمایشی برای ۵۰ نفر از اعضای خانواده کارمندان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که با موفقیت این دوره برگزاری آن برای تمام ادارات در دستور کار است.

احمد علی‌بابایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی فرش دستباف، یک دوره آموزشی فرشبافی برای همسران کارمندان سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی به صورت آزمایشی اجرا شد تا در صورت موفقیت زمینه اجرای آن در دیگر ادارات فراهم شود، ادامه داد: برگزاری این دوره آموزشی، باعث یادگیری هنرصنعت فرش و کسب هنر برای بافندگان می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: یادگیری این هنرصنعت در بین این افراد، باعث پر شدن اوقات فراغت از یک سو و کسب درآمد برای آنها از سوی دیگر می‌شود.

وی این امر را عامل افزایش تولید فرش دستباف دانست و ابراز داشت: این دوره آموزشی برای ۵۰ نفر از اعضای خانواده کارمندان برگزار شد. این دوره آموزشی ۴۰ روز با ۱۳۸ ساعت به طول انجامید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علی بابایی تصریح کرد: در این دوره مباحثی چون چله‌کشی، بافت قالی، آشنایی با مواد اولیه، آشنایی با شرایط بهداشت محیط کار و حقوق اجتماعی قالیبافان ارائه شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ابراز داشت: افرادی که موفق به گذراندن این دوره آموزشی شدند به سایت مرکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و در صورت قبولی، گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند. این طرح به صورت پایلوت در سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان برگزار شده و موفقیت‌‌آمیز بوده است.

علی‌بابایی ابراز داشت: با توجه به موفق بودن این طرح، پیشنهاد اجرای آن در تمام نقاط کشور به مرکز ملی فرش داده شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان از این طرح گفت: در اجرای این طرح هزینه برگزاری دوره آموزشی بسیار تقلیل می‌یابد زیرا از فضاهای موجود در مکان‌های ادارات دولتی برای برگزاری آن استفاده می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×