اخبار نساجی

برخورد سلیقه‌ای با مصوبه کسب و کار / تغییر زمان حضور وزرا در شورای گفتگو

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برخورد سلیقه‌ای با مصوبه کسب و کار / تغییر زمان حضور وزرا در شورای گفتگو

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از برخورد سلیقه ای با مصوبه ۳۵ بندی دولت برای تسهیل فضای کسب و کار خبر داد و گفت: بر این اساس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گزارشی را تهیه خواهد کرد.
به گزارش مهر، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از افتتاحیه ای که برای دوره جدید فعالیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در نظر گرفته شد فرصت خوبی برای ارائه نظرات فعالان اقتصادی با حضور وزرا فراهم آمد و وزرای جدید نیز اولویت کارهای خود را تشریح کردند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: جلسه بعدی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به سبب عدم حضور برخی از وزرا امکان برگزاری پیدا نکرد و جلسه فعلی نیز بدون حضور وزیرامور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز در خصوص مصوبه ۳۵ بندی دولت مبنی بر تسهیل فضای کسب و کار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت چرا که با توجه به گزارشات موجود برخی از بندهای این مصوبه با درجات قوت و بحثی مورد اجرا قرار گرفته است که بر این اساس مقرر شد تا دبیرخانه شورا با کمک اتاق های شهرستانها گزارشی را از کیفیت و نحوه اجرایی شدن مصوبات تهیه و به کمیسیون اقتصادی دولت منعکس کنند.

به گفته نهاوندیان بخش خصوصی و دولت در یک همکاری مشترک نقاط قوت و ضعف این مصوبه را استخراج خواهند کرد و این نمونه ای برای کار مشترک شورا میان دولت و بخش خصوصی خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نهاوندیان در ادامه به ارائه گزارشی از سوی وزارت نیرو مبنی بر وضعیت فعلی آب اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین گزارش دریاچه ارومیه نیز که در دولت ارائه شده است در جلسه امروز شورا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که این نمونه دیگری از اهتمام مشترک بخش خصوصی و دولت برای حل یک موضوع ملی است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر عدم حضور تنها یکی از وزرای عضو شورای گفتگو در جلسه امروز شورا خاطرنشان کرد: هم اکنون طرحی در شورا در دست بررسی است که بر اساس آن ماهانه یکبار وزرای عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جلسات حضور یابند و کمیته های فرعی با حضور معاونین وزرا به صورت مرتب تشکیل جلسه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا این موضوع خلاف شیوه نامه شورای گفتگو مبنی بر اینکه عدم حضور وزرا بیش از دو جلسه منجر به تذکر به آنها خواهد شد خاطرنشان کرد: شیوه نامه به تصویب شورای گفتگو رسیده و بنابراین تغییر در آن جایز است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×