اخبار فرش ماشینی

برگزاری دوره‌های تخصصی بازاریابی برای تعاونیهای فرش و صنایع‌دستی / مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر: بافندگان فرش فعال بیمه می شوند

 

 

برگزاری دوره‌های تخصصی بازاریابی برای تعاونیهای فرش و صنایع‌دستی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره اینکه به منظور آشنایی تولیدکنندگان فرش و صنایع‌دستی با بازار هدف و شناخت آن دوره تخصصی بازاریابی برگزار می‌شود گفت: ارتباط تعاونیهای فرش و صنایع‌دستی استان با بازار هدف باید افزایش یابد.

احمد غریوی با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار و ۹۲۳ تعاونی در استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد ۲۰ تعاونی در بخش صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان خرمدره تعاونی صنایع‌دستی تاکنون به ثبت نرسیده است، ابراز کرد: دو تعاونی فرش دست‌باف در این شهرستان فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تعداد شرکتهای تعاونی صنایع‌دستی تشکیل شده در زنجان عنوان کرد: در شهرستان زنجان ۱۰ تعاونی صنایع‌دستی فعال وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۴ تعاونی فرش دستباف در استان فعال هستند، یادآور شد: از این تعداد پنج تعاونی فرش دستباف در شهرستان زنجان فعالیت می‌کنند.

غریوی با تاکید بر اینکه شهرستان طارم نیز فاقد شرکت تعاونی صنایع‌دستی است، خاطرنشان کرد: یک تعاونی فرش‌ دستبافت نیز در این شهرستان مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد ۳۴ تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف دو تعاونی در شهرستان ماهنشان تشکیل شده است، افزود: شهرستان ماهنشان نیز فاقد شرکت تعاونی فرش دستباف است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به وجود صنایع‌دستی فاخر در بخش‌های مختلف استان اهمیت تشکیل تعاونیهای صنایع‌دستی بیش از پیش احساس می‌شد، بیان کرد: اتحادیه تعاونیهای صنایع‌دستی استان زنجان از نیمه دوم سال ۹۲ شروع به فعالیت کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی بوشهر: بافندگان فرش فعال بیمه می شوند

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: بافندگان فرش این استان که بصورت واقعی دراین رشته فعالیت می کنند، زیر پوشش بیمه این سازمان قرار می گیرند.

یونس خسروانی اسلامی افزود: با وجود اینکه سهمیه ای برای بیمه کردن بافندگان پیش بینی نشده است اما این مدیریت آمادگی دارد تا آنان را زیر پوشش بیمه قرار دهد.
وی اظهارکرد: بیمه بافندگان پس از سرکشی بازرسان تامین اجتماعی شهرستانهای استان از محل کار آنان و در صورت تائید فعالیت، انجام خواهد شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: وجود یک متولی در نقاط دارای بافنده فعال برای بیمه کردن آنها لازم است.
بخشدارمرکزی گناوه گفت: فعالان صنایع دستی در این شهرستان بویژه بافندگان فرش نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند.
حسین امیری افزود: گبه به عنوان مرغوب ترین و با کیفیت ترین فرش دستباف در مقایسه با دیگر مناطق کشور در روستای شول این شهرستان تولید می شود و فعالان آن دچار مشکلاتی نظیر بیمه و اخذ تسهیلات بانکی هستند که برای برطرف کردن آنان پیگیریهای خوبی انجام و نتیجه بخش بوده است.
وی بیان کرد: به منظور برطرف کردن مشکلات بیمه بافندگان با مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر پیگیریهای مستمری شد که نتیجه بخش بود.
بخشدار مرکزی گناوه گفت: درزمینه وام بانکی نیز صندوق کارآفرینی مهر امید تسهیلاتی درنظرگرفته و روستای شول به عنوان پایلوت انتخاب شده است. 
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×