مد و پوشاک

برگزاری جشنواره مد و لباس در تهران از ۱۰ اسفند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه پوشاک کشور از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ اسفند ماه سال جاری در تهران خبر داد.

حمید رضا خانپور هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی برای کشف و ظهور استعدادها و خلاقیتهای نو مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی و ایجاد اشتغال پایدار برای طراحان مد و لباس کشور ذکر کرد.

به گفته وی برگزاری این جشنواره در راستای حمایت از تولید ملی است و ضمن ایجاد فضای مناسب برای معرفی محصولات تولیدی داخل، نمونه طرح‌های جدید متناسب با شاخص‌ها و استانداردهای اسلامی ایرانی را ارائه و زمینه ترویج و معرفی طرح‌های ملی شایسته فرهنگ ملت ایران را فراهم می کند.

خانپور تصریح کرد: طرح‌ها و مدل‌های پوشش در بخش مسابقه باید ابداعی، جدید و مطابق با فرهنگ و هویت ایرانی و موازین اسلامی بوده و قابلیت تولید انبوه را داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه از هر هنرمند حداکثر سه طرح به هر یک از بخش‌های جشنواره راه می‌یابد، هر طراح می تواند حداکثر با ارائه ۱۰ اثر بدون تکرار رنگ و سایز در بخشهای مختلف جشنواره شرکت کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه از جمله بخش‌های جانبی این جشنواره را بخش مسابقه، کارگاه آموزشی، بخش بین‌الملل، برندها و فروش، اقوام و استانها و صنعت، ‌فرهنگ و هنر ذکر کرد و افزود: مسابقه مد و لباس در بخش لباس آقایان،‌ بانوان، کودکان، لباس مدارس و طرح اولی‌ها برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شرکت در جشنواره مد و لباس فجر برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان حوزه مد و لباس کشور آزاد است و متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره و طی مراحل لازم، اقدام به ثبت نام کنند.

کلیه طرح‌های برگزیده جشنواره مطابق با ماده چهار قانون ساماندهی مد و لباس، مشمول حمایت قانونی حقوق مولفان و مصنفان خواهد بود و بنا بر درخواست متقاضی، پروانه مالکیت معنوی نیز اعطا خواهد شد.

شایان ذکر است که بخش صنعت این جشنواره با همکاری انجمن صنایع نساجی ایران برگزار شده و انجمن مذکور در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×