اخبار فرش ماشینی

برگزاری‎ ‎نمایشگاه های اختصاصی کالا های ایرانی راهگشای تبادلات تجاری است‎ ‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت : برگزاری نمایشگاه های‎ ‎اختصاصی کالاهای ایرانی راهگشای تبادلات تجاری و فرهنگی میان دو کشور است‎ . ‎

مهدی نجاتی نیا در نخستین نمایشگاه کالاهای اختصاصی ایران در نجف در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران با اشاره به اینکه در برخی از کشور ها نمی توان مجوز اقدام به برگزاری را کسب نمود ، اظهار داشت : روابط خوب تجاری ایران و عراق موجب شده است تاکنون در مدت سال گذشته بیش از ۱۴ نمایشگاه کالاهای اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تمامی نقاط عراق برگزار شود . وی افزود : با توجه به اینکه حکومت عراق بصورت فدرالی اداره می شود و ترددها در عراق بدلیل وجود برخی مسایل امنیتی پائین است ، حضور یک نمایشگاه اختصاصی از مجموعه توانمندی های تولیدی ، خدماتی ، صنعتی و کشاورزی بسیار تاثیر گذار است . رایزن اقتصادی ایران در عراق با اشاره به منحصر بفرد بودن فعالیت نمایشگاه بین المللی مشهد به عنوان برگزاری کننده ، نمایشگاه اختصاصی ایران در نجف، تصریح کرد : تاکنون نمایشگاه های بسیاری در شمال عراق برگزار شده است که متاسفانه هیچگونه تاثیری بر تعاملات تجاری و اقتصادی جنوب و حتی مرکز عراق نداشته است . وی با اشاره به موقعیت فرهنگی و پیشنه تاریخی و مذهبی میان ایران و عراق اظهار داشت :

شهر های بزرگ نجف و کربلا سالانه بطور میانگین بیش از ۱۴ میلیون نفر زائر را در خود می پذیرد و از این بین روزانه ۱۰ هزار ایرانی تنها در شهر نجف وارد می شوند که بازار مصرفی بسیار بزرگ و متنوعی را تشکیل می دهد . نجات نیا ادامه داد : تاثیر برگزاری این نمایشگاه در شهر مقدس نجف موجب می شود تا کالاهای ایرانی به مصرف مردم کشور خودمان برسد و بتوان از نفوذ بیشتر کالاهای ترکیه ، سوریه ، اردن و سایر کشورهای همسایه عراق بکاهد . وی گفت : دفتر اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران تمام امکانات و زمینه ها را برای حضور کالاهای ایران در تمامی فروشگاه های زنجیره ای و همچنین رسانه های خبری تصویری و رادیویی را ، برای انتشار آگهی و معرفی کالاهای ایرانی مهیا نموده است . رایزن بازرگانی ایران در نجف باتاکید بر برگزاری نمایشگاه های تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود : خدمات ، غرفه سازی و امکانات نمایشگاهی ، نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در نجف از تمام نمایشگاه های برگزار شده ایران در عراق بهتر بوده و سالن انتخاب شده به لحاظ امکانات و موقعیت آن بی نظیر است . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری نمایشگاه های ایران ، نخستین نمایشگاه اختصاصی ایران در عراق از ۲۵ لغایت ۲۸ بهمن ماه در محل تالار حکیم شهر نجف اکنون در حال برگزاری است .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×