اخبار فرش ماشینی

برگرداندن پوشاک های قاچاق ضبط شده به چرخه تولید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

برای حذف دلالان و واسطه گران از شبکه توزیع پوشاک در کشور تصمیم گرفته شد که تا پایان سال جاری تمامی صاحبان صنایع تولیدپوشاک های برند ایرانی برای عرضه محصولات خود در یک مرکز بزرگ تجمیع و به عنوان هسته مرکزی توزیع مشخص شوند .

به گزارش اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک مهدی یکتا در خصوص وضعیت تولید پوشاک در کشور گفت : توسعه و ارتقای کیفیت و اعتبارات مالی دو گزینه ای است که می تواند صنعت پوشاک کشور را در رقابت با سایر کشور های صاحب نام موفق کند .

کشور در حال حاضر با کمبود پوشاک مواجه است از این رو برای توازن در تقاضا و عرضه ورود این محصول به کشور یک امر طبیعی محسوب می شود .حال با توجه به اینکه برخی برای ورود این محصولات از راههای غیر قانونی اقدام می کنند .یکتا با اشاره به ورود قلچاق پوشاک به کشور گفت :تاکنون برای مقابله برای ورودغیرقانونی پوشاک به کشور هیچ اقدام قانونی صورت نگرفته است .

وی تصریح داشت : ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی این نوع کالاهای قاچاق را کشف و ضبط می کنند و در مراحل قانونی این محصولات کشف شده قاچاق طی یکسری مزایده به چرخه توزیع کشور برگردانده می شوند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک گفت : پوشاک در زمره ۱۰ گروه کالاهای قاچاق به کشور می باشد که رتبه سوم را به خود اختصاص داده است .

وی تصریح داشت : در سال گذشته ۱۰ میلیون دست پوشاک به کشور قاچاق شده است که این میزان باز به چرخه توزیع و در نهایت مصرف کشور برگشته است .

یکتا با اشاره به کمبود مواد اولیه در کشور گفت : عدم تنوع در تولید و همچنین نبود مواد اولیه برای تولید از مشکلاتی است که صنعت پوشاک را در داخل به مخاطره انداخته است با این دلایل دروازه های ورود قاچاق پوشاک نسبت به گذشته گشوده تر می شود که در این وهله از زمان دیگر برخوردهای نظامی پاسخگوی قاچاق پوشاک نیست بلکه دولت وظیفه دارد بحث واردات را نظم ببخشد و از تولید داخل حمایت داشته باشد .

دبیر اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان پوشاک یادآور شد : حمایت از توسعه در تولید برندهای داخلی از اقداماتی است که دولت به راحتی می تواند از ورود غیر قانونی جلوگیری کند .

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظم هزینه تولید پوشاک در شبکه توزیع صرف می شود گفت : پیشنهاد راه اندازی و تجمیع مراکز بزرگ توزیع پوشاک های صاحب برند ایرانی درشهر ها به وزارت صنعت از سوی اتحادیه ، روزنه ای برای توسعه بخش تولید و صادرات کشور محسوب می شود .

یکتا تصریح داشت سه سال کار کارشناسی بر روی این پیشنهاد و اعلام موافقت دفتر نساجی وزارت صنعت موضوعی است که راه رونق نساجی کشور را با سرمایه گذاری در این صنعت هموار خواهد ساخت .سرمایه گذاران خارجی نیز از این طرح استقبال کرده و اعلام آمادگی نموده اند .

وی با اشاره به اینکه ایران باید دراین صنعت رقبایی جهت توسعه بخش داشته باشد گفت : برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی پوشاک در بهمن سال جاری توسط سازمان توسعه تجارت انگیزه به تولید کنندگان داخلی را بیش از گذشته تقویت می کند .

یکتا گفت : در این نمایشگاه ترکیه تنها کشوری است که حضور دارد .شرکتهای ترکی صاحب نام در تولید پوشاک با توجه به صادرات محصولاتشان در طی سال های اخیر بهترین انگیزه برای تبادل اطلاعات و ترغیب تولید کنندگان ایرانی در امر توسعه و ارتقای کیفی محصولات است .

وی در پایان حمایت دولت برای توسعه بخش صنعت نساجی و پوشاک را بهترین راهکار جهت حضور در بازار های داخلی و خارجی دانست .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×