اخبار فرش ماشینی

برچسب نانو لیفی در خدمت متخصصان مغز و اعصاب

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

برچسب نانو لیفی : شرکت نورامی سازنده تجهیزات پزشکی درحال‌توسعه فناوری برچسب نانو لیفی منحصربه‌فردی است که منجر به تولید بافت‌های نرم بدن شده و در بازار ایالت متحده ارزشی معادل ۲٫۲۵ میلیارد را به خود اختصاص می‌دهد.
در ابتدا، تمرکز شرکت نورامی بر روی ساخت برچسب‌های قابل تعویض جراحی دورال (خارجی‌ترین لایه از سه لایه مننژ مغز و طناب نخاعی) بود. از برچسب نانو لیفی قابل تعویض دورال، حین جراحی‌های مغز و اعصاب و به‌منظور جایگزینی لایه آسیب‌دیده‌ی دورال و جلوگیری از خروج مایع مغزی/ نخاعی استفاده می‌شود.

نیازمندی ها و بازار برچسب نانو لیفی دورال:

بیش از ۴۰۰،۰۰۰ جراحی مغز و اعصاب در ایالات‌متحده آمریکا و اروپا به سبب آسیب‌دیدگی لایه دورال انجام‌شده است. جایگزین‌های کلاژنی دورال که در حال حاضر برای این کار مورداستفاده قرار می‌گیرند، ازنظر مکانیکی ضعیف بوده، توانایی بستن کامل زخم را به‌طور مناسب نداشته و از قیمت ۸۰۰ دلار به ازای هر برچسب برخوردارند. برای جلوگیری از نشت مایع مغزی/ نخاعی، جراحان مغز و اعصاب از یک درزگیر مایع بر روی برچسب و یا در ۸۰% موارد از برچسب‌های چندلایه استفاده می‌کنند که بهای هر برچسب اضافی ۴۰۰ دلار است.
شرکت نورامی تخمین زده است که بازار جهانی “جایگزین‌های لایه دورال مغز” تا سال ۲۰۱۹ از مرز ۴۸۰ میلیون دلار تجاوز می‌کند.

راه‌حل شرکت نورامی چیست؟

شرکت نورامی یک نوع برچسب نانو لیفی منحصربه‌فرد متشکل از الیاف متخلخل طراحی کرده است که کشسان و غیرقابل نشت است. ویژگی‌های این برچسب عبارت‌اند از:
بازسازی و ترمیم سریع بافت
مؤثر و مقاوم در برابر نشت مایع مغزی/نخاعی و ورود عوامل بیماری‌زا
استحکام بسیار بالا، انعطاف‌پذیری و قابلیت حفظ بخیه و دارا بودن ضخامتی همچون لایه طبیعی دورال
مقرون‌به‌صرفه بودن و صرفه‌جویی در زمان به دلیل فرایند یک مرحله‌ای مصرف

وضعیت عرضه برچسب نانو لیفی جایگزین لایه دورال:

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با تأمین مالی ۸۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۴، برچسب‌های مذکور با موفقیت بر روی یک خوک آزمایش شد و نتایج نشان داد که این برچسب نانو لیفی در مقایسه با محصولات دارای استاندارد طلایی، از سهولت استفاده بیشتر و توانایی بهتری در جلوگیری از نشت مایع مغزی برخوردار بوده است. قرار است مطالعات بلندمدت اثرات این محصول بر روی حیوانات از سال آینده آغاز شود. این شرکت همچنین برای آغاز آزمایش‌های بالینی در جستجوی حامی مالی است.

اعضای این گروه تحقیقاتی عبارت‌اند از:
دکتر امیر بهار، فارغ‌التحصیل از موسسه وایزمن، از توسعه دهنگان باتجربه تجهیزات پزشکی با بیش از ۱۵ سال سابقه در مدل‌های پیش بالینی جراحی مغز و اعصاب است. دکتر بهار موفق به کسب جایزه محقق جوان NARSAD در سال ۲۰۰۸ و نویسنده مقالات متعدد علمی در این حوزه است.
خانم نورا انسیر، مهندس پزشکی و فردی باتجربه در ساخت تجهیزات پزشکی نانولیفی با استفاده از روش الکتروریسی است. خانم مهندس انسیر دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از Technion در گرایش پزشکی ترمیمی است.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : نقشه های فرش ماشینی چگونه طراحی می شوند؟

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×