اخبار نساجی

پیش‌بینی بانک جهانی از آینده قیمت‌ها

بانک جهانی همواره در راستای بخشی از چشم‌انداز اقتصادی خود سالانه دوبار پیش‌بینی‌هایش را از بازارهای کالایی جهان به صورت رسمی منتشر می‌کند.

به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد،براساس گزارش مندرج در سایت بانک جهانی، این ارقام در ماه ژانویه (ماه ابتدایی سال میلادی) و ماه ژوئن (ماه ششم میلادی) منتشر می‌شود که بیشتر به عنوان نظارت این نهاد بر بازارهای عمده کالاها به خصوص در کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد.

قیمت‌های ماهانه برای بیش از ۷۰قلم کالا در روز سوم هر ماه و پس از بررسی تحولات منتشر می‌شود. این در حالی است که پیش‌بینی قیمت‌ها در ۱۰ سال آینده به صورت فصلنامه منتشر می‌شود. اما در تازه ترین گزارش ماه آوریل ۲۰۱۲، شاخص قیمت محصولات انرژی ۶/۳ درصد کاهش یافت.

این در شرایطی بود که شاخص قیمت‌های محصولات غیر انرژی تغییر زیادی نکردند؛ مواد غذایی ۴/۰ درصد، فلزات ۹/۱ درصد و مواد خام ۴/۰ درصد طی ماه مورد بررسی کاهش نرخ داشتند. براساس گزارش گروه مطالعات اقتصادی آریا سهم، در این جدول که توسط بانک جهانی ارائه شده قیمت گذشته کالاها و پیش‌بینی قیمت‌ها تا سال ۲۰۲۵ میلادی براساس نرخ اسمی دلار آمریکا آورده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.


اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×