اخبار نساجی

بررسی موضوع برداشت از حساب بانک ها در ستاد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بررسی موضوع برداشت از حساب بانک ها در ستاد

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به جلسه این ستاد با موضوع برداشت بانک مرکزی از حساب بانک ها گفت: مقرر شد بانک ها صورت وضعیت ارزی ارائه کنند و بانک مرکزی نحوه برداشت خود را از حساب بانک ها توضیح دهد.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص جلسه اخیر این ستاد اظهار داشت: این جلسه در هفته جاری تشکیل شد که بحث های اخیر بین بانک ها و بانک مرکزی از موارد اصلی مطرح در آن بود.

وی با بیان اینکه بانک ها ادعاهایی علیه بانک مرکزی و بانک مرکزی ادعاهایی علیه بانک ها دارد، خاطرنشان کرد: بانک ها مدعی هستند بانک مرکزی از سپرده آنها نزد این بانک استفاده کرده و در واقع تخلف کرده است.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: همچنین بانک مرکزی مدعی است ارزی که در اختیار بانک ها قرار داده است، بانک ها حساب و کتاب آن را پس نداده اند که ارز به چه طریق، چگونه و کجا مصرف شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه قطعاً باید نحوه هزینه کرد ارز مشخص شود، اضافه کرد: ارز سرمایه ملی است و تنها یک مسئله اقتصادی محسوب نمی شود بلکه با سیاست نیز در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه رقمی از برداشت ها اعلام نشد، خاطرنشان کرد: میزان ارزی که بانک مرکزی دراختیار بانک ها قرار داده مشخص است؛ همچنین موارد هزینه کرد ارز در قالب های مختلف مشخص شده است.

وی ادامه داد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از بانک ها و بانک مرکزی خواسته است این موضوع را تا جلسه هفته آینده (دوشنبه) مشخص کنند بدین ترتیب که بانک ها صورت وضعیت ارزی خود را ارائه دهند و بانک مرکزی نحوه برداشت خود را از حساب بانک ها توضیح دهد.

یوسفیان ملا یادآور شد: شفاف سازی هزینه ارزی بانک ها، و در صورتی که بانک ها نتوانند صورت های مالی مربوطه را شفاف کنند، نحوه ارائه خسارت به خزانه در صورت عدم حساب پس دهی ارز، خروجی اصلی این جلسه بود.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه پیرامون مواردی نظیر نحوه خلع اراضی و میزان تصرف اراضی گزارشاتی ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین راه های سوءاستفاده زمین خواران و جلوگیری از این موارد، مورد بررسی قرار گرفت و در این باره به راهکارهایی رسیدیم.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطر نشان کرد: جلسه آینده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دوشنبه هفته آینده در بانک مرکزی برگزار می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×