اخبار فرش ماشینی

بررسی مشکلات فعالان نساجی در کمیسیون صنایع

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

یک عضو کمیسیون‌ صنایع مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات فعالان صنف نساجی در جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون صنایع مجلس خبر داد که در این جلسه مهندس مروج حسینی رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی نیز حضور داشت.

به گزارش ایسنا حسینی‌صدر اظهار کرد: حدود ۱۵ نفر از فعالان صنف نساجی به همراه مسئولانی از وزارت صنایع و پتروشیمی در جلسه کمیسیون صنایع حضور یافتند تا مشکلات فعالان نساجی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: فعالان این صنف عنوان می‌کردند که با آزاد شدن قیمت مواد پتروشیمی، قیمت مواد اولیه دراین صنعت نیز بالا رفته و همین باعث شده توان رقابت از واحدهای نساجی گرفته شود و کارشان با مشکلاتی مواجه شود.

وی یادآور شد: حدود ۳۰۰ هزار نفر در صنف نساجی مشغول به کار هستند که البته دو سال گذشته این رقم ۴۰۰ هزار نفر بود و این نگرانی و جود دارد که اگر به مشکلات این‌ها رسیدگی نشود تعداد فعالان صنف نساجی به ۲۰۰ هزار نفر کاهش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این عضو کمیسیون‌ صنایع مجلس افزود:‌ قرار است فردا جلسه‌ای در وزارت صنایع تشکیل شود تا احتمالاً نسبت به اصلاح قیمت برخی از مواد اولیه و افزایش تعرفه برخی مواد وارداتی که در داخل تولید می‌شود، تجدید نظر شود.

وی در پایان از تصویب کلیات لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در جلسه کمیسیون اقتصادی خبر داد.

مهندس محمد مروج حسینی رییس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه اظهار داشت: در این جلسه توانایی های صنعت نساجی مطرح شد و مشکلات مربوط به گذشته و این روزهای این صنعت کهن عنوان گردید. مشکلات به وجود آمده در نتیجه تصمیم غیرکارشناسی و عجولانه افزودن قمیت محصولات تولیدی پتروشیمی با آخرین مشکل به وجود آمده مورد بحث قرار گرفت. مقامات مسئول برای نجات بورس قیمت کالاهای تولیدی پتروشیمی ها را بیش از ۲۰ درصد افزایش داده و قیمت خوراک را کاهش داده اند. در این جلسه عنوان شد که این فرآیند نه تنها بورس را نجات نداد فقط باعث کاهش صادرات کالاهای صاخته شده از این مواد در صنعت نساجی و توقف تعدادی واحدهای فعال به دلیل عدم توانایی فروش محصولاتشان گردید. کمیسیون به طور کلی این روش را که مواد اولیه یک رشته صنعتی را گران کنند و در همان زمان به واردکنندگان کالاهایی که محصول این واحدهاست ارز مبادله ای بدهند غیرمنتطق تشخیص دادند. تاسف بارترین قیمت بحث بالابردن قیمت پارازایلین که تنها مصرف کننده اش شرکت پلی اکریل است به مقدار بیش از ۳۵ درصد بود که باعث حیرت همه حاضران شد و قرار شد که این مورد جداگانه با دبیر انجمن شرکت های پتروشیمی بررسی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×