اخبار نساجی

بررسی لغو واگذاری هلدینگ خلیج فارس در کمیسیون اقتصادی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون درباره تصمیم شورای رقابت مبنی بر لغو واگذاری هلدینگ خلیج فارس تا دو روز آینده تصمیم خواهد گرفت.

محمدرضا پورابراهیمی در خصوص اظهارات رئیس شورای رقابت مبنی بر لغو واگذاری هلدینگ خلیج‌ فارس اظهار داشت: باید دید این اظهارات بر چه اساسی بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته شده به دلیل انحصاری بودن بازار دو بنگاه فجر و مبین این واگذاری لغو شده و معاملات بورس آن نیز باطل است، گفت: شورای رقابت با تأخیر وارد این بحث شده که قابل تأمل است و تأثیرگذار نیست و وجهی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه اگر عرضه بر معاملات عمده اشکال دارد، باید تکلیف آن مشخص شود، تصریح کرد: محصول انحصاری چه ربطی به واگذاری دارد و باید دلایل عدم واگذاری مشخص شود و اکنون که وارد بورس شده و سهام خرد دارد، نمی‌توان برای آن کاری کرد و نمی‌توان بر اساس این اظهارات تحلیل ارائه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: اگر در این فضا تصمیم گرفته شده که لغو واگذاری به واسطه محصول بنگاه‌ها بوده، مبنایی ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته این نماینده مجلس عرضه ۵ درصدی هلدینگ خلیج‌فارس تاکنون بارها در بورس توسط افراد دست به دست چرخیده است و معلوم نیست، چگونه معاملات باطل خواهد شد، اما اگر به صورت بلوکی باشد، می‌توان برای آن تصمیم گرفت.

وی از تصمیم‌گیری نهایی کمیسیون اقتصادی این مجلس طی ۲ روز آینده خبر داد و گفت: قطعاً گزارش شورای رقابت و سازمان خصوصی‌سازی اخذ خواهد شد، تا بتوان کارشناسی کرد.

پورابراهیمی افزود: در صورتی که معاملات بلوکی در زمان واگذاری به نحوی باشد که انحصار ایجاد کند، قابل تأمل و بررسی است که در بازار مشهود است.

این نماینده مجلس احتمال داد، در بحث محصولات شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس موضوع انحصار به وجود می‌آید که باید بررسی شود و شورای عالی واگذاری موظف بوده تمام شرایط را بررسی کند و اکنون در این حوزه زمان تصمیم‌گیری نیست و نظرات اگر برابر قانون باشد رأی شورای رقابت اجرا خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×