اخبار نساجی

برخورداری صنایع از وثایق صندوق ضمانت صنایع کوچک تا سقف ۱۰ میلیارد ریال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیرصنعت با اشاره به مشکل تامین وثیقه برخی واحدها برای دریافت تسهیلات گفت: واحدهایی که مشکل کمبود تامین وثیقه دارند می توانند در صورت داشتن شرایط لازم از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تا ۱۰ میلیاردریال استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید محمدعلی سید ابریشمی در جمع صنعتگران استان زنجان ضمن تبریک ایام دهه فجر به مشکلات بانکی واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: طی سالهای اخیر عده ای که صنعتگر نبودند با استفاده از مجوزهای صنعتی اعتباراتی را به نام صنعت از بانک ها دریافت کردند و معمولا بدهی خود را پرداخت نکرده و موجب بی اعتمادی بانک ها به بخش صنعت شده اند .

سید ابریشمی در بخش دیگری از سخنانش برنامه اصلی سازمان را تکمیل وکیفی سازی زیرساخت های شهرکهای موجود عنوان و بیان کرد: سازمان  هیچ گونه علاقه ای نسبت به ایجاد شهرکهای صنعتی جدید در کشور ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  اضافه کرد: متاسفانه در چندسال گذشته ایجاد شهرکهای فراوانی بدون مطالعه و توجیه فنی  مصوب شده بود که به جهت نداشتن توجیه فنی و اقتصادی تعدادی از این مصوبات از طریق هیات دولت لغو شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی  در ادامه مشکل آب را یکی از مشکلات اساسی کشور عنوان و تصریح کرد: عمده هدر رفت آب در بخش کشاورزی است و تنها ۸/۱ درصد آب کشور در بخش صنعت مصرف می شود و می توان با صرفه جویی در بخش کشاورزی با استفاده از سیستم های جدید آبیاری و تکنولوژی، مشکل کمبود آب در بخش صنعت را حل کرد.

سید ابریشمی اضافه کرد: در شهرکهای صنعتی حدود ۷۰ درصد واحدهای صنعتی به سیستم تصفیه خانه فاضلاب متصل هستند و این خود از هدر رفت آب جلوگیری می کند به طوریکه می توان از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز در شهرک استفاده کرد.

وی ایجاد تصفیه خانه در شهرکهای صنعتی را از اولویت های سازمان برشمرد و گفت: تلاش سازمان در این زمینه مضاعف تر از قبل است و ایجاد تصفیه خانه در برنامه های شهرکسازی پیش بینی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های صورت گرفته از سوی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اشاره و تصریح کرد: کارهای خوبی در زمینه تکمیل زیرساخت ها در شهرکهای صنعتی استان زنجان صورت گرفته است و انتظار داریم این فعالیتها به صورت مجدانه ادامه پیدا کند و سازمان صنایع کوچک نیز در حد مقدور به اجرای آنها در استان کمک خواهد کرد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×