اخبار نساجی

بدهی نیروگاه ها به شرکت ملی گاز امری طبیعی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران- وزیر نیرو گفت: بدهی وزارت نیرو به وزارت نفت از بابت سوخت نیروگاه ها امری طبیعی است و اطمینان داریم شرکت ملی گاز در خلاف مصالح ملی اقدامی نمی کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،’ مجید نامجو ‘ امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درپاسخ به ایرنا در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون مشکلی بین دو وزارتخانه نفت و نیرو وجود نداشته و روابط بین دو وزارتخانه تنظیم شده است.

یادآور می شود : مدیرعامل شرکت ملی گاز امروز به ایرنا گفت : دولت طی مصوبه ای به شرکت ملی گاز ایران اجازه داده تا در مرحله نخست، گاز مشترکان غیرخانگی که اقدامی برای پرداخت بدهی خود نکرده اند را قطع کرده و در مرحله بعد قیمت آن را به صورت آزاد و غیریارانه ای محاسبه و دریافت کند.

** تسویه بدهی وزارت نیرو با پیمانکاران بزرگ

وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو با استفاده از ردیف های بودجه سال ۱۳۹۰ توانست بدهی خود به پیمانکاران بزرگ را پرداخت نماید، همچنین گفت:در حال برنامه ریزی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران کوچک نیز هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

** واگذاری ۴۳ نیروگاه به بخش خصوصی

وی همچنین گفت واگذاری ۴۳ نیروگاه به بخش خصوصی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد که تعدادی از این نیروگاه ها تاکنون واگذار شده و تعدادی هم امسال به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به گفته نامجو پیش بینی می شود ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل واگذاری این نیروگاه ها نصیب دولت شود.

** اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برای آب روستایی

وزیر نیرو ازتدوین برنامه ای سه ساله خبر داد که بر اساس آن ، سالانه ۵۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب روستایی اختصاص می یابد تا سطح برخورداری روستاییان از آب به سطح برخورداری شهرنشینان برسد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری هم استفاده از مازاد درآمدهای نفتی با توسعه شبکه آبرسانی محقق شود.

نامجو همچنین در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری گفت: مطابق قانون هدفمندی یارانه ها امسال نیز قیمت حامل های انرژی افزایش خواهد یافت و دولت در حال تنظیم برنامه ای برای اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها ست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×