اخبار نساجی

احتمال بازنگری در آزادسازی کالاهای اولویت۱۰/ الگوی واردات باید تغییر کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 احتمال بازنگری در آزادسازی کالاهای اولویت۱۰/ الگوی واردات باید تغییر کند

 

مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت از احتمال بازنگری در آزادسازی کالاهای اولویت دهم واردات خبر داد.

حمید صافدل در پاسخ به این سؤال که با توجه به فرمایشات دیروز مقام معظم رهبری درباره جلوگیری از واردات بی‌رویه احتمال بازنگری در آزادسازی اولویت دهم ارزی واردت وجود دارد، اظهار داشت: در انجام هر کاری باید کار کارشناسی صورت گرفته و از تجربیات گذشته هم استفاده شود.

وی افزود: در خصوص مدیریت واردات و جلوگیری از واردات بی‌رویه سیاست‌های مختلفی در گذشته تحت عنوان حمایت از تولید داخل، جلوگیری از ورود کالاهای فاقد کیفیت، بررسی ملاحظات ارزی کشور و همچنین ملاحظه مطالبات مصرف‌کنندگان صورت گرفته است اما نگاه مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی فراتر از همه دیدگاه‌های قبل است چرا که ایشان در سیاست‌های ابلاغی حمایت از تولید داخل، حمایت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، تهیه الگوی مناسب برای مصرف و همچنین شرایط خاص کشور را مدنظر داشته‌اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با سران سه قوه باید الگوی واردات کشور مورد بازنگری قرار گرفته و حتی ممکن است تصمیماتی که در خصوص کالاهای اولویت دهم وجود داشته است مجدداً بررسی شود.

وی افزود: در حال حاضر نمی‌توان بدون کار کارشناسی هیچ گونه پیش‌داوری انجام داد اما باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص صراحت حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین حمایت از تولید داخل در تدوین سیاست‌های جدید واردات توجه شود.

مقام معظم رهبری در دیدار با سران سه قوه در موضوع واردات به تأمین امنیت غذایی و ذخایر راهبردی به عنوان یکی از محورهای مهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره و تأکید کرد‌ند باید در اقلام دیگر جلوی واردات بی‌رویه گرفته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×