اخبار نساجی

بدهی۲۰هزار میلیاردی دولت به بانک مرکزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بدهی۲۰هزار میلیاردی دولت به بانک مرکزی

طبق آخرین گزارش بانک مرکزی میزان بدهی دولت به بانک مرکزی به رقم ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که مقایسه این رقم با میزان بدهی دولت به بانک مرکزی در سال ۸۶ نشان می‌دهد که طی این سال‌ها این میزان بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، طبق آخرین گزارش بانک مرکزی ایران مربوط به خرداد ماه سال ۹۰ میزان بدهی دولت به بانک مرکزی بیش از ۲۰ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان است که این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل آن بیش از ۹۶ درصد رشد داشته است.

این میزان در اردیبهشت ماه سال ۹۰ نیز ۲۰ هزار و هفت میلیارد تومان گزارش شده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل خود بیش از ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین میزان بدهی دولت به بانک مرکزی در ماه نخست سال ۹۰ بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان اعلام شده که این میزان در مقایسه با فروردین ماه سال ۸۹ بیش از ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مقایسه این آمارها نشان می‌دهد که هرچند میزان افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی طی سه ماهه سال ۹۰ روند نزولی را در پیش گرفته اما همچنان این میزان بدهی حالت صعودی دارد.

در مجموع نیز میزان بدهی فصل نخست سال ۹۰ همان رقم ۲۰ هزار و ۳۰۹ میلیارد تومان ذکر شده که نسبت به فصل نخست سال ۸۹ بیش از ۱۷ درصد افزایش داشته است.

بر این اساس میزان بدهی دولت به بانک مرکزی طی سال ۸۹ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان، طی سال ۸۸ بیش از ۹ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان،‌طی سال ۸۷ بیش از ۹ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان و طی سال ۸۶ بیش از ۹ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان بوده است.

در واقع این گزارش‌ها نشان می‌دهند که میزان بدهی دولت به بانک مرکزی طی سال‌های ۸۶ تا فصل نخست سال ۹۰ از ۹ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان به ۲۰ هزا ر و ۳۰۹ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی طی این سال‌ها میزان بدهی دولت به بانک مرکزی بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×