اخبار نساجی

بخشنامه روش‌های عرضه ارز صادرکنندگان به بانک‌ها ابلاغ شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور در پاسخ به گفته نایب رییس کنفدراسیون صادرات که در زمان مراجعه صادر‌کنندگان به بانک‌ها به آن‌ها گفته می‌شود که برای انتقال ارز صادر‌کننده به وارد‌کنندگان دستور‌العمل اجرایی نداریم، تاکید کرد که براساس ابلاغیه بانک مرکزی به بانک‌ها این موضوع به بانک‌ها محول و ابلاغ شده و بانک‌های عامل در این خصوص اقدام می‌کنند.

صمد کریمی _ سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور _ با بیان اینکه بخشنامه مربوط به روش‌های عرضه ارز صادرکنندگان به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است گفت: منظور از استفاده از منابع ارزی جهت واردات توسط خود صادر‌کننده و یا وارد‌کننده دیگر انتقال فیزیکی و یا حواله ارز به حساب‌های داخل کشور نیست.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی کشور با بیان اینکه اقدامات لازم توسط سیستم بانکی جهت مدیریت ارز صادر‌کنندگان در راستای تامین ارز گروه‌های کالایی انجام می‌گیرد، ادامه داد: بر این اساس اقدامات مورد نیاز در خصوص ارزی که در حساب‌های صادر‌کننده در خارج از کشور وجود دارد براساس مقررات بانکداری بین‌الملل و مقررات ارزی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده توسط کارگروه ستاد ویژه اقتصادی و در خصوص ساماندهی بازار ارزی کشور مطابق با بخشنامه‌ای که توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شد خرید ارز صادر‌کنندگان به نرخ مبادله‌ای و ارائه اعلامیه خرید ارز به منظور استفاده از جایزه، مشوق‌های صادراتی و معافیت‌های مالیاتی بلامانع است.

کریمی تاکید کرد: ضمن این‌که صادر‌کنندگان می‌توانند علاوه بر فروش ارز صادراتی در شبکه‌ی بانکی کشور منابع ارزی خود را جهت واردات مطابق با گروه‌های کالایی مصرف‌کننده اعم از این‌که واردات توسط صادر‌کنندگان صورت گیرد یا ارز مربوطه به وارد‌کننده دیگر ارائه شود، هم‌چنین سپرده‌گذاری ارزی و یا بازپرداخت بدهی‌های ارزی از محل درآمد‌های ارزی صادر‌کنندگان بلامانع است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×