اخبار نساجی

با ۶ میلیون تومان صاحب آپارتمان شوید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

با ۶ میلیون تومان صاحب خانه شوید،با ۱۰ میلیون تومان واحد مورد نظرتان را خریداری کنید.

«با ۶ میلیون تومان صاحب خانه شوید»، «با ۱۰ میلیون تومان واحد مورد نظرتان را خریداری کنید.» اینها تبلیغاتی است که در فایل فروش واحدهای مسکونی واقع در شهر جدید اندیشه به چشم می‌خورد.

بسیاری از سازنده‌ها در اطراف و داخل شهر اندیشه با پیش فروش واحدهای در حال ساخت شان، حجم زیادی از سرمایه‌گذاران خرده پا را به سمت خود جذب کرده‌اند.

البته مساله «پیش فروش» واحدهای مسکونی در شهر اندیشه، تنها دلیل به منظور ایجاد فرصت مناسب برای پیش‌خریداران محسوب نمی‌شود؛ چراکه بهره‌مندی از اقساط بلند یا کوتاه مدت و از طرف دیگر برخورداری واحدهای فروشی از ۲۰ میلیون تومان وام مسکن مهر به طور کلی باعث شده تا رونق در بازار معاملات مسکن در شهر جدید اندیشه به صورت واضح دیده شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

یکی از بنگاهداران فعال در فاز یک شهر اندیشه در این باره گفت: شهر اندیشه به علت کوچک بودنش این امکان را فراهم کرده که متقاضیان در بازار پیش فروش به سازنده‌ها اعتماد پیدا کنند، زیرا ساخت‌و‌‌سازهای دنباله دار در کنار خوش قولی سازنده‌ها در قبال عمل به وعده برای زمان تحویل واحدها باعث شده تا فروشنده‌ها پرونده خوش نامی از خود به جا بگذارند طوری که اطمینان پیش خریداران از طریق سابقه کاری آنها حاصل شده است.

وی در ادامه درباره بازه قیمت هر مترمربع در بازار پیش‌فروش واحدهای مسکونی در داخل و حومه شهر اندیشه اظهار کرد: واحدهای پیش فروش در داخل شهر اندیشه ممکن است با قیمت متری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بازار اعلام شود؛ اما واحدهای مسکونی در اطراف این شهر، متری یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هم قیمت‌گذاری می‌شود.

بیشترین متراژهایی که برای واحدهای مسکونی در شهر اندیشه از سوی سازنده‌ها برای ساخت‌و‌‌ساز مورد طراحی قرار می‌گیرد کمتر از ۶۰ مترمربع است. این مشاور املاک با افزودن به این خبر تاکید کرد: ۳۵ تا ۶۰ مترمربع، بیشترین متراژی است که برای ساخت واحدهای مسکونی در شهر اندیشه در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه این میزان متراژها از لحاظ قیمت، مشتریان بیشتری را جذب خود می‌کند به همین خاطر اکثر سازنده‌ها ترجیح می‌دهند واحدهایی با متراژهای کمتر از ۶۰ متر را به بازار پیش فروش یا فروش تحویل دهند.

نکته قابل توجهی که اکثر بنگاهداران در شهر اندیشه تاکید کردند این موضوع بود که اکثر پیش‌خریداران یا بهتر است گفته شود حجم بالایی از متقاضیان در بازار پیش خرید شهر اندیشه، ساکنان تهران هستند که به عنوان سرمایه‌گذار پا به بازار مسکن در این شهر گذاشته‌اند و بلافاصله بعد از تحویل واحد آن را به بازار اجاره برای رهن می‌سپارند و اکثر مستاجران این دسته از واحدهای پیش‌فروش شده، ساکنان شهر اندیشه هستند.

برای مثال: یک واحد ۴۵ متری به ارزش ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهر اندیشه به پیش خریدار با چنین شرایطی تحویل داده می‌شود:۲۰ میلیون تومان وام مهر، ۱۰ میلیون تومان در ابتدای قرارداد، ۱۲ میلیون تومان در زمان تحویل واحد و ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان طی اقساط ۱۸ ماهه باید پرداخت شود.

همچنین یکی دیگر از دلالان در بازار پیش فروش واحدهای مسکونی در شهر اندیشه خاطرنشان کرد: اگر پیش خریدار تا زمان مرحله تحویل واحد، کلیه پرداختی‌های تعیین شده را برای تحویل واحد پرداخت کرده باشد؛ اما در زمان باز پرداخت اقساط با کمبود نقدینگی رو به رو شود بدون هیچ مشکل و حتی با دریافت سود می‌تواند واحدش را به متقاضی دیگری واگذار کند.

وی بهره‌مندی فروشنده از سود را این چنین توجیح کرد: فروشنده در زمان پیش فروش، واحد مورد نظر را خریداری کرده است؛ اما همان طور که اشاره شد اگر به دلیل عدم توانایی پرداخت اقساط مجبور به فروش شود، واحدش را تکمیل شده به خریدار بعدی تحویل خواهد داد نه در حین ساخت به همین علت از سود برخوردار می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×