اخبار نساجی

با وجود بهره‌برداری رسمی در سال گذشته؛ فاز ۲ بندر رجایی هنوز قابل استفاده نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

با وجود بهره‌برداری رسمی در سال گذشته؛ فاز 2 بندر رجایی هنوز قابل استفاده نیست

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز ۲ بندر شهید رجایی اگرچه سال گذشته رسما به بهره‌برداری رسید اما به هیچ وجه تجهیز نشده و از حیث عملیاتی قابل استفاده نیست.

به گزارش ایسنا، محمد سعید نژاد – معاون وزیر راه و شهرسازی – اظهار کرد: این فاز از جهت تجهیزات هنوز ناقص است و دنبال آن هستیم که با سرعت بخشیدن به مراحل اخذ مجوزهای لازم، هرچه سریع‌تر فاز دوم را تکمیل کنیم.

وی با اعلام این که بندر شهید رجایی باید مطابق یک طرح استاندارد بین المللی نگهداری و بهره برداری شود، گفت: طبق اهداف قانون برنامه و هدف‌گذاری‌ها سازمان بنادر، تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر باید به سه برابر افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی را جلوگیری از انحصار و رشد رقابتی شدن فعالیت‌ها در بنادر کشور عنوان و اظهار کرد: در زمینه بندر شهید رجایی و فعالیت اپراتورها در این بندر، به طور موقت سه شرکت جدید به مدت شش ماه فعالیت خواهند کرد تا عملیات جذب اپراتور بر اساس مطالعه، بررسی و انتخاب مشاوره برای ارائه یک سیستم واگذاری انجام شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سعید نژاد با بیان اینکه مدت زمان قرارداد هر پیمانکاری که خاتمه یابد با شرکت بعدی قرارداد خواهیم بست، اضافه کرد: فعلا برای بندر شهید رجایی به عنوان مهم‌ترین بندر کانتینری ایران، سه شرکت جدید ئر نظر گرفته شده تا طی این مدت کار عملیاتی در این بندر متوقف نباشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اپراتور قبلی یک سال با سازمان بنادر قرارداد داشت و می‌تواند در مزایده شرکت کند اما در صورت برنده نشدن کارکنان این شرکت با پیمانکار برنده کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیمانکار قبلی در بندر شهید رجایی قراردادی با این سازمان ندارد، گفت:‌ سه شرکت مذکور هیچ وابستگی به پیمانکار قبلی ندارند.

سعیدنژاد درباره وضعیت کارگران و کارمندان شرکت اپراتور سابق که در بندر شهید رجایی فعال بوده‌اند، توضیح داد: نیروهای فعال در شرکت پیمانکار سابق هم به موجب قانون و هم بر اساس سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی به پیمانکار جدید منتقل می‌شوند.

به گفته وی در واقع تمام کارگران و کارکنان پیمانکار قبلی پس از جذب پیمانکار جدید در شرکت جدید فعال خواهند شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×