اخبار نساجی

با برگزاری دوره‌های آموزشی؛ هنر عریض‌بافی کرمان احیا شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: عریض‌‌بافی کرمان که از هنرهای بومی این خطه است از فراموشی نجات یافت.

علی زاهدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه سال گذشته شش رشته از هنرهای سنتی و صنایع دستی کرمان از طریق برگزاری دوره‌‌های آموزشی احیا شد، اظهار داشت: عریض‌‌بافی کرمان از هنرهای بومی مردم این خطه است که پس از برگزاری دوره‌ آموزشی از فراموشی نجات یافت.

وی افزود: «عریض» پارچه‌ای دستباف است که به وسیله دستگاه‌های بافندگی چوبی تولید می‌شود.

زاهدیان عنوان کرد: ترمه‌بافی، چهل‌تکه دوزی، چاقوسازی، سفالگری و گچ‌بری از دیگر هنرهای سنتی و صنایع دستی احیا شده در کرمان به شمار می‌آیند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: موفقیت احیای این رشته‌ها با همکاری اداره کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع دستی کشور به دست آمده است.

زاهدیان تصریح کرد: احیای رشته‌های صنایع دستی کشور اغلب از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، شناسایی اساتید پیشکسوت و تجهیز کارگاه‌ها محقق شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×