اخبار نساجی

بانک مرکزی چند قسط از دور جدید مذاکرات ژنو را دریافت کرد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

درحالی اطلاعیه‌های رسمی بانک مرکزی حکایت از دریافت قسط پنجم دارایی‌های بلوکه شده ایران در دور جدید توافق هسته‌ای دارد که معاون ارزی این بانک اعلام کرده تمام اقساط سررسید شده به حساب ایران واریز شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همانطور که قبلاً هم اعلام شده بود یکی از دستاوردهای مذاکرات هسته ‌ای آزادسازی تدریجی دارایی‌های بلوکه شده ایران در بانک های خارجی می باشد.

برهمین اساس تا کنون طرف غربی در سه دور نسبت به واریز وجوه بلوکه شده ایران اقدام کرده است هر چند هنوز دور سوم به صورت کامل به پایان نرسیده است.

طبق توافقات ایران با گروه ۱+۵، دارایی‌های مسدود شده ایران از درآمدهای نفتی در دو مرحله و با مبالغ ۴.۲ و ۲.۸ میلیارد دلار آزاد شد و در اختیار بانک مرکزی ایران قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

و در دور سوم نیز طبق اطلاعیه رسمی بانک مرکزی تا کنون پنج قسط از دارایی‌های مسدود شده ایران مجموعا به مبلغ ۲۴۵۰ میلیون دلار در اختیار ایران قرار گرفته است.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قبلاً اعلام کرده بود که ۴.۹ میلیارد دلار در دور سوم آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در ۱۰ قسط ۴۹۰ میلیون دلاری در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

اما مشخص نیست که سرنوشت قسط‌های باقی مانده چیست و در ماه های اخیر بانک مرکزی موفق به دریافت اقساط جدیدی از دارایی‌های بلوکه شده ایران شده است یا خیر؟ البته معاون ارزی بانک مرکزی تأکید کرده تا کنون تمام قسط‌های سررسید شده در اختیار ایران قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×