اخبار فرش ماشینی

بالاتر بودن ظرفیت تولید فیلامنت پلی استر چین از میزان تقاضای جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران و به نقل از نشریه Textile World Asia

گروه مشاور PCI Fibre اخیراً آخرین اطلاعات الیاف را در کتابی با عنوان کتاب سبز منتشر کرده است. براساس این اطلاعات ظرفیت تولید فیلامنت پلی استر در چین بالغ بر ۳۱.۳ میلیون تن بوده که این مقدار بالاتر از میزان مصرف این محصول در جهان می باشد که رقم آن برابر با ۲۹.۷ میلیون تن می باشد. در گزارش PCI Fibre آمده است که درصد رشد مصرف فیلامنت پلی استر در جهان در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال ۲۰۱۲ برابر با ۶ درصد بوده که در سال ۲۰۱۴ نیز این رشد مشابه با سال قبل از آن خواهد بود.

براساس گزارش گروه PCI Fibre ظرفیت تولید فیلامنت پلی استر در چین در سال ۲۰۱۳ برابر با ۱۷ درصد افزایش یافته که این رشد در سال جاری در مجموع برابر با ۸ درصد خواهد شد.

ظرفیت تولید فیلامنت نایلون در چین که در رأس مصرف جهان قرار دارد، در حال رشد است. PCI Fibre پیش‌بینی می‌کند که در دو سال آینده چین ۷۰ درصد از تقاضای جهانی الیاف نایلون را بدون افت شاخص قیمت آن تأمین کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مصرف کلی کارخانجات نساجی در سال ۲۰۱۳ برای هر دودسته الیاف طبیعی و بشرساخته شامل ترریسی شده برابر با ۸۳.۴ میلیون تن بوده که دستخوش ۴ درصد افزایش بوده است. در سال ۲۰۱۴ کل مصرف کارخانجات ریسندگی برابر با ۸۶.۸ میلیون تن به همراه ۴ درصد دیگر رشد خواهد شد.

در کتاب فوق الذکر آمده که ۳۵ درصد از کل مصرف کارخانجات ریسندگی مربوط به الیاف جاذب مانند پشم، پنبه و الیاف سلولزی مانند ویسکوز و LYOCELL می باشد.

ترجمه: مهندس حمیده تشکری شاد
منبع: Textile World Asia

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×