اخبار فرش ماشینی

بافندگان فرش دستباف کردستان تسهیلات بانکی دریافت می کنند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان بازرگانی کردستان از ارائه تسهیلات مناسب بانکی به بافندگان فرش دستباف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، پیمان اسراری شامگاه جمعه در جریان دیدار مسئولان مجامع امور صنفی شهرستان های مریوان، سروآباد و کامیاران با استاندار کردستان، اظهار داشت: در راستای حمایت از صنعت فرش دستباف، بافندگان استان کردستان تسهیلات مناسب بانکی می گیرند.
وی عنوان کرد: با توجه به هماهنگی های به عمل آمده قرار است که تفاهم نامه بین سازمان بازرگانی و صندوق مهر امام رضا (ع) در استان کردستان منعقد شود تا زمینه های لازم برای پرداخت تسهیلات مناسب به بافندگان و فعالین فرش دست باف در این استان فراهم شود.
رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان خاطرنشان کرد: فرش دست باف یکی از توانمندی های ارزشمند استان است که در صورت توجه بیشتر به آن می توان در این حوزه به دستاوردهای بسیار خوبی رسید و زمینه های ایجاد اشتغال و افزایش تولید در کردستان را فراهم کرد.
اسراری با اشاره به فعالیت بیش از ۹۰ هزار بافنده در سطح استان کردستان، گفت: وجود این میزان بافنده و افزایش حمایت از آنها یکی از زمینه های مناسب برای توسعه و افزایش صادرات غیرنفتی به شمار می رود که انتظار داریم مدیران صندوق مهر امام رضا (ع) نیز در این بخش ما را کمک کنند.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت استان در راستایی اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه ها طی سه هفته اخیر بیان داشت: خوشبختانه به دلیل اقدامات مناسب از سوی دستگاه های دولتی و همراهی و همکاری بازار و اقشار مختلف مردم تاکنون هیچ گونه مشکلی در این استان در رابطه با اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه ها به وجود نیامده است.
رئیس سازمان بازرگانی استان کردستان افزود: نظارت و بازرسی های توسط سازمان بازرگانی استان کردستان و مجامع امور صنفی بر وضعیت بازار به صورت شبانه روزی در حال اجراست و در صورت بروز هر گونه تخلف احتمالی با آن برخورد می شود.
نشست های استاندار کردستان با مسئولان مجامع امور صنفی این استان به صورت مرتب و بعد از ظهرهای جمعه برگزار می شود و جلسه با مسئولان مجامع امور صنفی شهرستان های مریوان، سروآباد و کامیاران چهارمین نشست وی بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×