اخبار نساجی

بازگشت بیش از هزار واحد صنعتی به چرخه تولید در سال ۹۵

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: یک هزار و ۸۱ واحد صنعتی تولیدی در داخل شهرک‌های صنعتی کشور که ۱۰۰ درصد تعطیل بودند در سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.

«علی یزدانی» رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اعلام این خبر افزود: پنج هزار و ۴۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی با ۲۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در طول سه سال و نیم گذشته در کشور به بهره برداری رسیده است.

یزدانی گفت: این واحدهای صنعتی و تولیدی در مجموع به طور مستقیم برای ۷۶ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: سه هزار و ۴۲۳ واحد تعطیل شده در طول سه سال و نیم گذشته فقط در داخل شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید برگشته‌اند و حتی برخی از آن‌ها هم اکنون به کشورهای خارجی نیز صادرات دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ طرح سرمایه گذاری خارجی در طول سه سال و نیم گذشته در سازمان حمایت از سرمایه گذاری به نفع افتصاد کشور قرارداد انعقاد شده و برخی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی، در همین مدت همچنین ۱۳۰ سند همکاری با کشورهای مختلف جهان امضا شده است.

وی هم چنین یاد آور شد: در سال گذشته ۲۴ هزار واحد بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و کشاورزی از طریق سامانه بهین یاب و یا به طور مستقیم از بانک ها، از ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسیهلات استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در همین مدت در داخل شهرک‌های صنعتی از طریق سامانه بهین یاب به ۱۳ هزار و ۲۸۰ بنگاه کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی حدود ۹۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

یزدانی با اعلام اینکه ۹۵۷ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد، افزود: در ۸۵۷ شهرک و ناحیه در قالب حق انتفاع زمین به صاحبان صنایع واگذار می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×