اخبار نساجی

بازسازی ماشین اندازه‌گیری خط

 

مدیرعامل راه‌آهن ضمن بیان اینکه با احداث خط‌‌آهن فرعی به مخازن نفتی زاهدان امکان انتقال ۲ میلیون تن فرآورده نفتی به استان سیستان فراهم شد، از بازسازی ماشین اندازه‌گیری پارامتر‌های خط‌آهن توسط متخصصان داخلی خبر داد.

به گزارش بی باک به نقل از عبدالعلی صاحب‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص تفاهم اخیر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای جابه‌جایی نفت از طریق ریل، اظهار داشت: در کنار مخازن نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان و در فاصله ۱۱ کیلومتری این شهر با ایجاد یک خط‌آهن فرعی و احداث ایستگاه، این امکان فراهم آمد که از این پس حمل فرآورده‌های نفتی با قطارهای مخزن‌دار به استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون کل محموله‌های نفتی استان سیستان و بلوچستان از طریق جاده وارد این استان می‌شد، گفت: تاکنون نزدیک به یک‌هزار کامیون و تریلی عملیات انتقال سوخت را به استان سیستان انجام می‌دادند.

صاحب‌محمدی یادآور شد:‌ با احداث این خط فرعی بخش قابل توجهی از فرآورده‌های نفتی و گاز از طریق شبکه ریلی منتقل می‌شود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ظرفیت این خط‌آهن ۲ میلیون تن در سال است، اضافه کرد: از این پس امکان انتقال ۲ میلیون تن فرآورده نفتی در سال با احداث این ایستگاه و خط فرعی فرآهم شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مرحله اول پیش‌بینی ما جابه‌جایی حدود ۳۶۰ هزار تن محموله است، گفت: هر میزان که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی محموله داشته باشد، تا سقف ۲ میلیون تن، امکان جابه‌جایی آن از طریق خط‌آهن در این منطقه فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دستگاه قوی برای پمپاژ نفت به داخل مخازن قطار‌های مخزن‌دار در این منطقه نصب کرده است، گفت: پس از ورود واگن‌های مخزن‌دار به این ایستگاه، همزمان به ۲۰ واگن، لوله متصل شده و محموله به داخل مخازن پمپاژ می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این امر ظرفیت بسیار مطلوبی را برای جابه‌جای فرآورده‌های نفتی ایجاد کرده است.

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه تقویت حمل فرآورده با ریل ایمنی بالاتری دارد، اضافه کرد: این امر موجب می‌شود بخش از ترافیک جاده‌ها نیز سبک می‌شود و تصادفات نیز کاهش ‌‌یابد.

* انتقال فرآوره‌های نفتی از طریق مخزن‌دار‌های ریلی در یزد و کرمان

معاون وزیر راه و شهرسازی افرود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای آنکه ظرفیت بیشتری از فرآورده‌های خود را به شبکه ریلی منتقل کند، برنامه‌های دیگری نیز دارد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احداث ایستگاه‌های پمپاژ نفت در یزد و کرمان نیز آغاز شده است، تصریح کرد: این پروژه در یزد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در کرمان نیز عملیات اجرای آن آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد:  امیدواریم به مرور ‌همکاری بخش‌ راه‌آهن و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با ایجاد همچین ایستگاهی، توسعه یابد و ظرفیت حمل فرآورده‌های نفتی را از طریق شبکه ریلی گسترده‌تر شود.

* بازسازی ماشین ‌اندازه‌گیری پارامتر‌های خط‌‌آهن/ دقت ۲۵ سانتی‌متر‌

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود تخصصی داخلی و بومی شدن صنعت ریلی کشور، تصریح کرد:‌ ماشین اندازه‌گیری خط که سال‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، به تازگی توسط کارشناسان اداره کل خط در راه‌آهن مورد بازسازی قرار گرفته است.

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه این ماشین ۱۰۰ درصد توسط متخصصان داخلی بازسازی شد، اضافه کرد: این ماشین بعد از بازسازی بلافاصله داخل سرویس قرار گرفت؛ ماشین مذکور این قابلیت را دارد که با سرعت هشتاد کیلومتر بر ساعت پارامترهای مختلف ریلی را اندازه‌گیری می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این ماشین دارای دقت ۲۵ سانتی‌متر است، یادآور شد: در راستای تأمین ایمنی سیر و سالم بودن خطوط ریلی چنین دستگاهی خط را کنترل می‌کند؛ این دستگاه تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و با دقت ۲۵ سانتی‌متر در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، پارامترها را اندازه‌گیری می‌کند.

* تجهیز ایستگاه راه‌آهن مشهد و دیگر ایستگاه‌ها به تلویزیون دیجیتال تا پایان سال

صاحب‌محمدی خاطرنشان کرد: به تازگی در ایستگاه راه‌آهن مشهد نیز پس از ایستگاه راه‌آهن تهران، تلویزیون‌های دیجیتال نصب شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تا نوروز امسال در تمام ایستگاه‌های راه‌آهن استان‌ها، تلویزیون‌های دیجیتال نصب خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×