اخبار نساجی

بازه ۱۰،۷ تا ۱۵ سنتی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با محاسبات مرکز پژوهش‌ها

 

بازه ۱۰،۷ تا ۱۵ سنتی نرخ خوراک پتروشیمی‌ها با محاسبات مرکز پژوهش‌ها

    عضو کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس محاسبات مرکز پژوهش‌های مجلس که به کمیسیون تلفیق ارائه شد با این مصوبه قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها با توجه به نرخ بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده چیزی بین ۱۰.۷ سنت تا ۱۵ سنت می‌شود.

ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: کمیسیون تلفیق تصمیم گرفت حداقل قیمت ۱۵ سنت برای خوراک گاز پتروشیمی‌ها حذف شود و تنها نرخ بازگشت سرمایه ارزی ۲۵ تا ۳۰ درصد برای قیمت‌گذاری خوراک مبنا قرار گیرد.

وی افزود: تنها پیشنهاد مطرح شده در این باره همین پیشنهاد بود و کمیسیون معتقد است با تصویب آن ابهام شورای نگهبان برطرف می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق اضافه کرد: اگر در صحن علنی مصوبه تلفیق رای نیاورد همان مصوبه قبلی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و امکان بررسی مجدد آن در تلفیق نیز وجود دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: بر اساس محاسبات مرکز پژوهش‌های مجلس که به کمیسیون تلفیق ارائه شد با این مصوبه قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها با توجه به نرخ بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده چیزی بین ۱۰.۷ سنت تا ۱۵ سنت می‌شود.

به گزارش فارس، تعیین کف قیمت ۱۵ سنت در کنار تعیین نرخ بازگشت سرمایه برای قیمت‌گذاری خوراک گاز پتروشیمی‌ها موجب ابهام شورای نگهبان و باز گرداندن مصوبه مجلس شده است.

بر این اساس علیرغم واکنش شدید بورس به این مصوبه مجلس در کنار عوامل دیگر، بعضی محاسبات حاکی از آن است که مصوبه مجلس حداکثر بین ۱۵ تا ۳۰ درصد روی قیمت تمام شده پتروشیمی‌های گازی تاثیرگذار است و بر این اساس محافل کارشناسی این واکنش‌ها بیشتر ناشی از عملیات روانی ارزیابی می‌کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×