اخبار فرش ماشینی

بازدید هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانجات گروه صنعتی ساینا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازدید هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانجات گروه صنعتی ساینا

 

هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران به همراه برخی از اساتید دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز یکشنبه مورخ ۳ آذر ماه از مجتمع کارخانجات ساینا دلیجان بازدید کردند.

مجتمع مذکور مشتمل بر کارخانه‌های الیاف ساینا، الیاف پلی‌استر سینا و ره‌آورد ساینا می باشد که در زمینه تولید انواع الیاف پلی‌استر و همچنین مت سوزنی و انواع منسوجات الیاف شیشه فعالیت می‌نماید.

شرکت الیاف ساینا دلیجان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های الیاف پلی استر در کشور می‌باشد. واحد مذکور قادر به استفاده از چیپس پلی‌استر و همچنین پرک بطری‌های پلی اتیلن ترفتالات است که در فضایی به وسعت ۹۴ هزار مترمربع و اشتغالی بالغ بر ۲۱۰ نفر در زمینه تولید الیاف پلی‌استر در گریدهای ویرجین، ریسایکل و نیمه ویرجین با ظرفیت تولید ۶۹ هزار تن در سال و حجم تولید روزانه ۲۰۰ تن فعالیت می‌کند که در این بین تولید حدود ۵۰ تن در روز مربوط به تولید الیاف کتان تایپ می‌باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این مجموعه بعنوان تولیدکننده الیاف پلی‌استر کاتن تایپ با استحکام بالا، الیاف هالو و الیاف سالید در دنیر و رنگهای مختلف است که می‌تواند در صنایع ریسندگی، بافندگی تاری- پودی، بافندگی حلقوی، صنایع بی بافت، صنایع خواب، منسوجات خانگی، فرش و موکت، ایزوگام، لایی و… مورد مصرف قرار گیرد.

از موارد استفاده دیگر این نوع الیاف، میتوان به نخهای صنعتی، ریسمان‌ها و نخ‌های چندلای مورد استفاده در نفت کشها، تایر اتومبیل، فیلترهای صنعتی و غیر صنعتی، ایزوگام و … اشاره نمود. در ضمن این نوع الیاف براحتی با دیگر الیاف نظیر پنبه، ویسکوز، پشم واکریلیک، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصولات این کارخانه را می‌توان به شرح ذیل عنوان نمود:

۱- الیاف سالید:

تمامی الیاف تولیدی با ظرافت بیشتر از ۲ دنیر در طول برشهای متفاوت درمحدوده ی (۱۲۴-۲۵) میلیمتر در این بخش قرار میگیرند. این الیاف بصورت خودرنگ و رنگی به بازار عرضه می‌شود و در صنایع مختلفی نظیر کفپوش، فرش، موکت، پتو، ایزوگام، لایی و ژئوتکستایل و صنایع مشابه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

۲. الیاف کتان تایپ :

این نوع الیاف در صنایع ریسندگی نخ برای تولید البسه صنعتی و غیر صنعتی، پوشاک، تولید نخهای چله تار و پود فرش فیلترسازی های حساس و صنایع مشابه بکار برده می‌شوند.

۳. الیاف کتان تایپ هایتناسیتی :

تمامی الیاف کتان تایپ با استحکام تا حد پارگی بالاتر از ۶.۵۰ سانتی نیوتن بردسی تکس و با طول برشهای مشابه با الیاف کتان تایپ در این گروه قرار دارند. این نوع الیاف در صنایع ریسندگی نخ برای پوشاک صنعتی و غیر صنعتی و صنایع دفاعی – نظامی کاربرد وسیعی دارند. از مهمترین خصوصیات دیگر این نوع الیاف می‌توان به کاهش ازدیاد طول تا حد پارگی و جمع شدگی اشاره نمود.

۴. الیاف هالو:

تمامی الیاف سیلیکونی یا غیر سیلیکونی تولیدی با ظرافت (۱۵-۳) دنیر، که عمدتاً با دنیرهای ۷ و ۱۵ تولید می‌شود در این گروه قرار میگیرند. این نوع الیاف با طول برش (۱۰۰-۲۵) میلیمتر در صنایع خواب، پرکنی و صنایع فانتزی نظیر عروسک سازی و … بکار برده می‌شود.

شرکت الیاف سینا نیز که واحد دیگری از مجموعه کارخانجات مذکور می‌باشد، در فضایی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع و اشتغالی بالغ بر ۷۵ نفر به تولید الیاف پلی‌استر ریسایکل با ظرفیت تولید ۱۶ هزار تن در سال مشغول به فعالیت است.
لازم به توضیح است که کارخانجات مذکور، توسعه تولید الیاف پلی‌استر کتان‌تایپ تا میزان دو برابر ظرفیت‌ فعلی و همچنین ریسندگی سیستم پنبه‌ای را در دستور کار خود دارد.

بر اساس این گزارش، مجموعه کارخانجات الیاف ساینا و سینای دلیجان از واحدهای موفق صادرکننده الیاف پلی‌استر به کشورهایی همچون عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، روسیه، بلغارستان و یونان هستند.

از دیگر واحدهای تحت مدیریت این مجموعه، شرکت ره‌آورد ساینا دلیجان با نام تجاری الیاف شیشه سینا است که در سال ۱۳۸۸ فعالیت تولیدی خود را در فاز اول با تولید نمد الیاف شیشه (مت سوزنی) در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع (دارای ۱۰ هزار مترمربع فضای تولیدی) با ظرفیت تولید ۶۰۰۰ تن مت سوزنی و انواع منسوجات الیاف شیشه شامل بافت، توری و الیاف شیشه خرده شده آغاز و بطور کامل به بهره‌برداری رسید. همچنین در همین سال عملیات اجرایی فاز دوم شامل بزرگترین کارخانه تولید تیشو و الیاف شیشه را با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال آغاز نموده است که خط تولید تیشو ساینا با ظرفیت ۱۳۰ میلیون مترمربع را در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسانده است و عملیات اجرایی فاز تکمیلی مربوط به تولید الیاف شیشه (Roving) در حال اجرا می‌باشد.

شایان ذکر است که کارخانجات گروه صنعتی ساینا طی سال‌های گذشته موفق به کسب افتخاراتی همچون واحد نمونه صادراتی استانی و ملی شده که آخرین مورد آن، انتخاب شرکت الیاف ساینا به عنوان صادرکننده نمونه ملی می‌باشد.

هیأت‌مدیره ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کارخانجات گروه ساینا و سینا از تلاش‌های مدیران این مجموعه، آقایان حاج خلیل محمدی، دکتر بهرام محمدی، دکتر بهزاد محمدی و دکتر بابک محمدی تقدیر نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت‌های روزافزون نمودند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×