اخبار نساجی

بازدید محققان کشاورزی هند از ایستگاه تحقیقات پنبه گرگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازدید محققان کشاورزی هند از ایستگاه تحقیقات پنبه گرگان

چند تن از اساتید مؤسسه تحقیقات کشاورزی هند (دانشگاه پوسا) از ایستگاه تحقیقات پنبه ˈهاشم آبادˈ گرگان بازدید به عمل آوردند.

دکتر ˈدنیش کومارˈ، دکتر ˈداسˈ و دکتر ˈعاشق حسین شاهˈ از مؤسسه تحقیقات کشاورزی هند در این بازدید شرکت داشتند.

در این بازدید یک روزه که به منظور آشنایی با طرح‌های تحقیقاتی و توانمندی‌های محققان مؤسسه تحقیقات پنبه کشور صورت گرفت، اساتید دانشگاه پوسا هند از نزدیک با طرح های تحقیقاتی ایستگاه آشنا شدند.

در حاشیه این بازدید، نشست هم اندیشی اساتید هندی (دانشگاه پوسا) و محققان مؤسسه تحقیقات پنبه کشور نیز برگزار شد و موضوعات علمی مختلف و تجربیات دو کشور در موضوع پنبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هم چنین،‌ کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم برنج توسط محققان کشور هندوستان با مشارکت پژوهشگران مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان برگزار شد.

در این کارگاه که با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کارشناسان، پژوهشگران، مسئولان، کشاورزان و دانشجویان علاقه مند سراسر استان برگزار شد، دکتر داس (متخصص علف های هرز) و دکتر دنیش کومار (متخصص تغذیه گیاهی و کشت مستقیم برنج) از اساتید و پژوهشگران مؤسسه تحقیقات کشاورزی هندوستان به عنوان مدرس و دکتر ˈمحمداسماعیل اسدیˈ محقق و عضو هیأت علمی مرکز و دکتر کشیری (کارشناس ترویج) به عنوان مترجم کارگاه شرکت فعال داشتند.

محققان هندی به تشریح زوایای مختلف کشاورزی حفاظتی از منظر آب مصرفی، ماشین ها و تجهیزات لازم، کنترل علف های هرز، آفات، بیماری ها و نیروی انسانی پرداختند و توصیه های لازم را برای مدیریت مبارزه با علف های هرز به ویژه در زمینه کشت مستقیم برنج و هم چنین سیستم های کشاورزی حفاظتی ارائه کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×