اخبار نساجی

بازدید رئیس‌کل گمرک ایران از گمرک شهیدرجایی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس‌کل گمرک ایران

معمارنژاد: از ظرفیت‌های ترانزیت خارجی استفاده مطلوب‌تری شود

رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: باید شرایطی ایجاد شود که از ترانزیت خارجی استفاده مطلوب‌تری به عمل آید، تا ضمن تسهیل در ترانزیت خارجی، قوانین و مقررات مربوط به طور دقیق اعمال شود.
به گزارش ایسنا، عباس معمارنژاد که به منظور بازدید از گمرکهای استان هرمزگان به بندرعباس سفر کرده بود، افزود: در گمرک شهیدرجایی به عنوان تنظیم‌کننده اصلی جریان ترانزیت کالا از کشور تسهیلات بیشتری برای تسریع نقل و انتقال کالاهای ترانزیتی فراهم خواهد شد.
عباس علیدادی، ناظر گمرکهای استان هرمزگان نیز با اشاره به اینکه گمرکات این استان گلوگاه اقتصادی کشور محسوب می‌شوند و نیمی از تبادلات تجاری ایران با کشورهای خارجی از این طریق صورت می‌گیرد، گفت: فعالیت گمرکهای استان هرمزگان به ویژه گمرک شهیدرجایی از رشد خوبی برخوردار بوده به طوری که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۲ و ۱۶درصد رشد داشته است.

وی افزود: با وجود کاهش میزان واردات، درآمد این گمرکات تغییر چندانی نداشته، ضمن آنکه ترانزیت کالا در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته علیدادی طی دو ماه نخست امسال ۳ میلیاد و ۴۸۱میلیون دلار کالا از طریق گمرکهای استان هرمزگان ترانزیت خارجی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۹درصد و از حیث ارزش ۱۱درصد رشد داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین ۳۲۸ میلیون دلار کالا ترانزیت داخلی شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب از نظر وزن و ارزش، ۲۰ و ۲۵درصد رشد نشان می‌دهد.

ناظر گمرکهای استان هرمزگان تأکید کرد: فعالیت‌های گمرکی در گمرکات استان به صورت سیستمی انجام می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×