اخبار فرش ماشینی

بازدید خبرنگاران از واحدهای نساجی استان گیلان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

جمعی از نمایندگان رسانه های گروهی از توانمندی های واحدهای نساجی استان گیلان بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا)؛ در این سفر یک روزه خبرنگاران  از ۴ واحد موفق صنایع نساجی و پوشاک شامل : « شرکت تولیدی پوشاک سرزمین شاد»؛ « ریسدگی گیلان »؛‌« ایران پوپلین » و « شرکت تولید بازیابان» ازنزدیک بازدید و در چگونگی وضعیت صنعت نساجی قرار گرفتند.

این گزارش حاکیست؛ واحد« سرزمین شاد» تولید کننده سالانه ۶ میلیون عدد انواع پوشاک به ویژه بچه گانه است که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۷۰۰ نفر  در منطقه آزاد صنعتی و تجاری بندر انزلی مستقر است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این واحد  در سال جاری ۸ میلیون دلارمحصولات خود را صادر کرده است.

برپایه این گزارش ؛ واحد «ریسندگی گیلان » تولید کننده دو هزار۱۰۰ تن انواع نخ با سرمایه گذاری بالغ بر۳۸۵ میلیاردریال توانسته است برای ۳۰۰نفر شغال ایجاد کند که جاده رشت به کوچصفهان قرار گرفته است.

در این شرکت که با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می کند بالغ بر ۴ هزارو۵۰۰تن ظرفیت ریسندگی انواع نخ و ۶ هزار تن ظرفیت رنگ رزی سالانه آن را داراست.

واحدی بعدی که مورد بازدید خبرنگاران حوزه صنعت، معدن وتجارت قرار گرفت،واحد« ایران پوپلین » است که ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع و با سرمایه گذاری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال در کیلومتر ۵ جاده رشت به تهران واقع شده است.

تولید انواع پارچهای نظامی و ملحفه از عمده محصولات تولیدی این شرکت است که توسط ۴۰۰نفر نیروی متخصص انجام می شود.

آخرین بازدید از  واحد « بازیابان » بود که که سالانه ۳۴۸ هزار متر مربع پارچه مخملی ، ۳۴۴ هزار متر مربع رومبلی ، ۴۰۰ هزار متر مربع فرش ماشینی  و ۲۴۱تن نخ فانتزی که با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۱۳۰ نفر نفرمشغول فعالیت در جاده تهران به رشت در محله دولت آباد است.

این بازدید از سلسله برنامه های مرکز روابط عمومی وزارت صنعت،معدن وتجارت برای آشنایی خبرنگاران با فعالیت های بخش صنعت،معدن وتجارت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×