اخبار فرش ماشینی

بازدید اعضاى کمیسیون صنایع و معادن مجلس از گروه کارخانجات دسترنج

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ، آقای رضا رحمانی رییس کمیسون صنایع و معادن مجلس به همراه برخی نمایندگان این کمیسیون، سید محمدعلی سیدابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار قزوین، نمایندگان استان قزوین در مجلس و سایر مدیران محلی از این واحد تولیدی بازدید کردند.

این کارخانه از سال ۱۳۹۰ به عنوان اولین تولیدکننده نخ های ابریشم مصنوعی با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار فعال است و حدود ۳۹۰ نیرو در آن مشغول به کار هستند. در حاشیه بازدید با آقای سید حسن فلک فرسایی مدیرعامل مجموعه، گفت وگوی کوتاهی داشتیم که درادامه می خوانید:

در مورد محصول تولیدی کارخانه، ظرفیت و رقبایتان توضیح بفرمایید.

ظرفیت فعلی مجموعه ۱۲۰ تن نخ صخیم در روز است. با تولید نخ ابریشم مصنوعی به عنوان ماده اولیه محصولات مختلفی در صنعت نساجی مانند رومبلی، فرش و به ویژه چادر مشکی، بخشی از نیاز واحدهای تولیدی داخلی را تاسیس کردیم. در حالی که پیش از این فقط از طریق واردات مواد اولیه مورد نیازشان را خریداری می کردند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

با توجه به قیمت ۲ دلاری محصول این کارخانه و ظرفیت تولیدی فعلی، ۲۴۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی برای ایران به ارمغان آورده ایم.

همچنین مجموعه محصول با کیفیتی به بازار عرضه می کند و از نمونه های مشابه خارجی مانند نخ های هندی، طرفدار بیشتری در بازار داخلی دارد. از طرفی قیمت فروش نخ های میکروفیلامنت گروه دسترنج ۸ تا ۱۰ درصد پایین تر از قیمت جهانی این کالا است.

*با توجه به اینکه استفاده از فناوری روز دنیا راندمان تولید را بالا می برد.تکنولوژی ماشین آلات واحد تحت مدیریت شما از کدام کشور است؟

تمامی ماشین آلات مجموعه از کشور آلمان خریداری شده است و به فناوری روز دنیا مجهز است. همچنین این مجموعه برای راه اندازی نیاز به ۱۴ مگاوات برق داشت که مجموعه برق شهید رجایی نتوانست این امکان را فراهم کند. از این رو نیروگاهی ۱۴ مگاواتی با سرمایه ۲۷ میلیارد تومان در مجموعه راه اندازی شد تا کارخانه قابلیت بهره برداری پیدا کند.

*اعضای کمیسیون مجلس و برخی از مدیران محلی و استاندار قزوین مهمان گروه کارخانجات دسترنج هستند. چه انتظاری از اعضای کمیسیون مجلس به عنوان نمایندگان مردم در قوه مقننه دارید؟

هدف از این دعوت آشنایی بیشتر اعضای محترم از پتانسیل بالای کارخانجات صنایع نساجی در ایران است. در هنگام وضع قوانین به صنایع مختلف از جمله صنعت نساجی توجه شود و موانع پیش روی تولید کمرنگ تر شود.

*طرح توسعه در آینده دارید؟

افزایش ظرفیت ۱۲۰ تن در روز در برنامه شرکت است تا ظرفیت به ۲۴۰ تن در روز برسد تا پاسخگوی نیاز بیشتری از صنایع وابسته باشیم. همچنین طرح راه اندازی واحد چیپس پلاستیک با سرمایه ای در حدود ۳۵ میلیون یورو در این مجموعه در حال بررسی است. در صورت رفع موانع از جمله تحریم ها، ورود نقدینگی به چرخه صنعت و کمک مسوولان برای پیش بینی زیرساخت های مورد نیاز صنعت در قوانین، این بخش نیز قابل راه اندازی است.
بولتن خبرى انجمن صنایع نساجى ایران سال هشتم شماره ۲۳۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×