اخبار نساجی

بازار پر رونق خودرو شیرین به کام دلالان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار پر رونق خودرو شیرین به کام دلالان

طی روزهای اخیر قیمت انواع خودروهای داخلی، روند صعودی داشته در حالی که هیچ افزایش قیمت رسمی از جانب خودروسازان اعمال نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ هرچه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم تقاضای خرید خودرو افزایش یافته و در مقابل آن قیمت محصول نیز به بهانه های مختلف افزایش می یابد.

در این شرایط شرکت های خودروساز بارها عنوان کرده اند که عرضه محصولات به طور انبوه ادامه داشته و هیچ افزایش قیمتی از جانب آنها اعمال نشده است.

اما طی روزهای گذشته شاهد افزایش بی سابقه پرفروش ترین محصولات ایران خودرو و سایپا بوده ایم و در این بین خودروی پراید رکورد شکسته و به مرز ۱۰ میلیون تومان در بازار فروش رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

البته سایپایی ها اعلام کرده اند که تمام سعی خود را انجام می دهند تا قیمت رسمی پراید زیر ۱۰ میلیون تومان بماند اما باید منتظر ماند و دید، سال آینده در شرایطی که اجرای استاندارد کیسه هوا الزامی شده و هزینه تولید نیز افزایش می یابد آیا این شرکت پایبند قول های خود می ماند یا خیر؟

همچنین مشاهدات میدانی خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران نشان می دهد این افزایش قیمت اخیر در خودروهایی نظیر تندر ۹۰ و پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ در مدل های مختلف نیز پیش آمده به طوری که قیمت خودروی تندر ۹۰ به مرز ۱۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۷ میلیون تومان و ۲۰۶ تیپ ۵ به ۱۸.۵ میلیون تومان رسیده است.

نظر مسئولان و کارشناسان آن است که این افزایش قیمت ها ناشی از بازار متلاطم شب عید است و ورود وانت به این حوزه موجب افزایش بی بهانه محصولات شده است.

حال این سوال مطرح است که اگر در این اوضاع عرضه مناسب و به حد کافی از جانب شرکت های خودروسازی صورت می گرفت باز هم امکان ورود وانت و دلال بازی به این بخش وجود داشت؟!

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×