اخبار نساجی

بازار سکه و ارز در انتظار / کاهش مراجعه برای حواله‌ ارزی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار سکه و ارز در انتظار / کاهش مراجعه برای حواله‌ ارزی

در چند روز اخیر بازار ارز نوسان کمتری را شاهد بود و برخی فعالان این بازار از کاهش شدید خرید و فروش‌ها به دلیل انتظار تغییر شرایط خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت دلار چند روزی است که در محدوده ۳۰۰۰ تا ۳۰۵۰ تومان در نوسان است و امروز هم همانند روز گذشته در این عدد باقی ماند.

در همین رابطه مشاهدات خبرنگار ما از بازار ارز نشان می‌دهد که مراجعه برای خرید و فروش ارز در این روزها به شدت کاهش یافته است.

یکی از صرافان به خبرنگار فارس گفت: بسیاری از مشتریان منتظر نتیجه مذاکرات ۵+۱ که ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود، هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: امروز خرید و فروش ارز بسیار کم بود و در واقع هم خریدار و هم فروشنده‌ای چندان وجود نداشت که علت آن همانطور که گفتم انتظار خریداران و فروشندگان است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر نرخ فعلی به قیمت کف بازار نزدیک شده است؛ علاوه بر خرید و فروش‌های نقدی، در بخش حواله هم کاهش داشته‌ایم که آن هم به دلیل انتظار تغییر شرایط فعالان اقتصادی است.

خلوتی بازار در روزهای اخیر علاوه بر صحبت‌های این صراف، مؤید رکود خرید و فروش در بازار است. نکته‌ای که یکی دیگر از صراف‌ها به آن اشاره کرد و گفت: در چند روز اخیر رکود شدیدی در خرید و فروش ارز به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در دوره‌ای خرید و فروش‌ها به دلیل حضور بورس‌بازها در بازار بود و اغلب به خاطر حفظ و یا ارتقاء دارایی خود این کار را انجام می‌داند اما با توجه به ثبات نسبی قیمت‌ها این افراد دیگر در بازار حضور نمی‌یابند.

این صراف با اشاره به صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ فعلی در واقع کف قیمت‌ها در بازار است، افزود: این مساله موجب شده که اغلب صرافی‌ها یا فروشندگان حاضر به فروش ارز به نرخی کمتر از ۳۰۰۰ تومان نباشند.

وی گفت: از طرف دیگر در بخش حواله هم تقاضا پایین است که به نظر بنده علت اصلی آن رکود در بازار کالا است، به گونه‌ای که به دلیل فروش نرفتن کالاها، تجار فعلا واردات جدیدی انجام نمی‌دهند و به همین دلیل تقاضا در این بخش کاهش داشته است.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد انتظار برای تغییر شرایط، علاوه بر بازار ارز، در سایر بازارها و بخش‌های اقتصادی به وجود آمده و همین مساله تا حدودی به شرایط رکودی اقتصاد ایران دامن زده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×