اخبار نساجی

بازار سکه بدون حباب است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار سکه بدون حباب است

تهران – مدیر اداره سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با رد حبابی بودن نرخ ها در بازار سکه گفت : درزمان حاضر قیمت سکه به ارزش طلای به کار رفته در آن نزدیک می شود .

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، ‘پیمان قربانی ‘ در جمع خبرنگاران همچنین گفت: چهارمیلیون و ۵۹۴ هزار و ۷۰۰ قطعه سکه در مرحله جدید واگذارشده و سه میلیون و ۷۹ هزار و ۱۷۹ سکه نیز تبدیل به اوراق شده است.

وی افزود: مجموع استرداد و بهره گیری از ابزارها نیز در این مرحله و تا ساعت ۱۶ روزگذشته (شنبه ) سه میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۴۰ بوده است.

قربانی تصریح کرد: همچنین ۹۰ درصد پیش فروش ها تبدیل به اوراق شده و تعداد بازخرید سکه ها نیز حدود ۸۰ هزار سکه با نرخ ۶۶۲ هزار تومان بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیر اداره سیاست های اقتصادی بانک مرکزی با بیان آنکه هنوز زمان تحویل سکه های پیش فروش هشت و ۹ ماهه فرا نرسیده است، گفت: این پیش فروش ها براساس سررسید ها تحویل داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی طرح جدیدی برای پیش فروش سکه ها ندارد، افزود: ایجاد سامانه ثبت نام پیش فروش تمهیداتی است که بانک مرکزی در این زمینه در نظر گرفته است اما اگر زمانی برای پیش فروش سکه تصمیماتی اتخاذ شود این امکان وجود دارد که روش های آن تغییر کند.

قربانی اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز زمان سررسید تعهدات ۸ و ۹ ماهه بانک مرکزی فرا نرسیده است پس نیازی به پیش فروش مجدد نداریم ضمن آنکه در سال جاری عرضه کافی داشته ایم .

وی گفت: از آنجایی که نرخ های سود بانکی بازنگری شده به طور طبیعی نیاز به پیش فروش سکه نخواهیم داشت اما در نهایت رییس کل بانک مرکزی باید در باره پیش فروش مجدد سکه تصمیم گیری کند.

مدیر اداره سیاست های اقتصادی بانک مرکزی در مورد وضعیت استقبال از گواهی سپرده ها در این مرحله تصریح کرد: از آنجایی که نرخ سکه افزایش یافته است متقاضیان تمایل بیشتری به دریافت سکه ها دارند البته بانک مرکزی به میزان کافی سکه تولید کرده و ورود آنها به بازار قیمت ها را متعادل خواهد کرد.

قربانی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد دلیل رشد قیمت سکه همزمان با تحویل مرحله جدید بر خلاف پیش بینی ها ، گفت: همواره در پیش بینی ها ثبات شرایط در نظر گرفته می شود و اگر قیمت ارز و نرخ جهانی طلا ثابت باشد تحویل سکه های پیش فروش شده قیمت ها را کاهش می دهد .

وی با اشاره به کاهش نرخ سکه در روز قبل از آغاز تحویل سکه های مرحله جدید ، اظهار داشت: تحولات بازار ارز و نرخ جهانی طلا معادلات را تغییر داد.

یادآور می شود:بانک مرکزی از سوم مرداد سال جاری عرضه یک میلیون و ۹۵۰ هزار قطعه سکه را آغاز کرد ضمن آنکه کل سکه های پیش فروش شده توسط این بانک ۹ میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه بوده که در مرحله اول تحویل سکه ها هفت میلیون و ۳۶۸ هزار قطعه معادل ۷۵ درصد آنها تعیین تکلیف شده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×