اخبار نساجی

بازار سرمایه سال آینده ۱۵ شرکت جدید را پذیرش می کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار از پذیرش ۱۵ شرکت جدید در سال ۹۱ خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ‘حسن قالیباف اصل‘ با اشاره به عملکرد مثبت بازار سرمایه در سال ۹۰ گفت: شرکت بورس برای سال ۹۱ برنامه های زیادی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که بازار توجه زیادی به آن داشته و برای آن جذاب است، مساله پذیرش هاست.

وی گفت: در همین راستا تلاش می کنیم تا سال آینده ۱۵ شرکت جدید را در بورس پذیرش کنیم، چرا که این شرکت ها عمدتا در اندازه های بزرگ بوده و سهام آنها از طریق بورس عرضه خواهند شد.

قالیباف اصل تصریح کرد: از دیگر مواردی که سال آینده دنبال خواهد شد، توسعه ابزارهای جدید است، چرا که ابزارهای جدید باعث تنوع و افزایش جذابیت بازار سرمایه می شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این که شرکت بورس در سال ۹۰ مطالعات زیادی را بر روی صندوق های قابل معامله سهام انجام داده است، خاطر نشان کرد: این مطالعات در سال ۹۱ گسترده تر خواهد شد.

وی گفت: به علاوه در سال ۹۰ مطالعاتی بر روی قراردادهای آتی صورت گرفت که در نهایت عملیاتی شد، بنا بر این شرکت بورس در نظر دارد تمرکز خود را بر روی توسعه نرم افزارها افزایش دهد.

قالیباف اصل با اشاره به این که شرکت بورس هم اکنون مطالعاتی را بر روی موضوع اختیار معامله سهام انجام می دهد، اظهار داشت: بخشی از کار انجام شده و احتمالا این موضوع سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در بحث نظارت بر بازار سرمایه هم برنامه هایی تدوین شده است که امیدواریم سال آینده نهایی شود.

وی در خصوص چشم انداز بورس تهران در افق پنج ساله اظهار داشت: بازار سرمایه یک بازار در حال رشد است و شرکت هایی که وارد بورس می شوند، فرصت خوبی را در بازار به دست می آورند.

قالیباف اصل گفت: به علاوه ورود این شرکت ها، موجب بزرگ تر شدن بازار شده و سرمایه گذاران مختلفی را به سمت خود جذب می کند.

وی با اشاره به رشد سه برابری ارزش بازار سهام طی سه سال گذشته، افزود: سال ۸۷ ارزش بازار سهام کشور ۴۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان بهمن ماه سال ۹۰ به ۱۲۵ هزار میلیارد تومان رسید. بنا بر این می توان چنین رشدی را برای آینده هم متصور بود.

** عملکرد موفق بورس در ورود شرکت های خصوصی

مدیر عامل شرکت بورس ادامه داد: تا ابتدای اسفند ماه امسال، تعداد هفت شرکت وارد بازار سهام شدند که انتظار می رود شرایط برای ورود سهام شرکت های دیگری هم تا پایان سال فراهم شود.

وی عرضه های اولیه در بازار سرمایه را یک فرصت اعلام کرد و گفت: امسال پیش بینی می کردیم که میزان تقاضای بخش خصوصی برای ورود به بورس افزایش یابد، در برنامه های سال ۹۰ هم این موضوع پیش بینی شده بود و در این راستا، دو سمینار افزایش سرمایه و عرضه های اولیه و فرصت های تامین مالی از طریق بورس، برگزار شد.

وی افزود: به همان صورت هم که پیش بینی می شد از میان هفت شرکتی که در بورس عرضه شده است، یک شرکت اصل چهل و چهاری و شش شرکت دیگر غیر از این اصل بودند.

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعدادی از شرکت ها در بورس اوراق بهادار پذیرش شده اند و در حال طی کردن فرایند نهایی خود هستند.

وی گفت: مراحل عرضه سهام کارت اعتباری ایران کیش نهایی شده است که امیدواریم به زودی در بورس عرضه شود.

وی افزود: شرکت های نفت جی، نفت پاسارگاد و بیمه ملت شرکت هایی هستند که پذیرش شده اند و در مرحله درج نام خود در تابلو قرار دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×