اخبار نساجی

بازار داغ وعده‌های ارزانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار داغ وعده‌های ارزانی

 

با تخصیص ۲۴ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و تاکید دولت بر تثبیت دستوری قیمت‌ها، پس از توافق نیم بند برای کاهش ۱۰‌روزه نرخ شیر و لبنیات، مسئولان وعده‌های تازه‌ای برای افزایش عرضه و ارزانی مواد غذایی مطرح می‌کنند.

وعده‌های ارزانی مواد غذایی در حالی روز به روز بیشتر می‌شود که بسیاری از تولید‌کنندگان با تکیه بر افزایش هزینه تمام شده تولید تثبیت دستوری قیمت‌ها با تکیه بر واردات را به زیان بخش تولید قلمداد می‌کنند که در دراز مدت موثر نخواهد بود.

توزیع برنج ایرانی ۲ هزار تومانی از امروز

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علی پورکاوه ، مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت از توزیع ۵۰‌هزار تن برنج مرغوب ایرانی به قیمت زیر ۲هزار تومان خبر داد و اعلام کرده است: این میزان برنج از محل خریدهای تضمینی شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال‌های ۸۹ و ۹۰ از روز چهارشنبه در شبکه‌ توزیع منتخب وزارت صنعت، معدن و تجارت عرضه خواهد شد. او افزود: افزایش قیمت شیر و فراورده‌های لبنی منتفی و بازار در حال تعدیل قیمت است.

واردات ۲۰‌هزار تن گوشت مرغ

نایب رئیس اتحادیه وارد‌کنندگان گوشت هم از صدور مجوز واردات ۲۰ هزار تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام خبر داده است. این در حالی است که حسین دماوندی ‌نژاد، عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام، ایران را هفتمین تولید‌کننده گوشت مرغ در جهان معرفی و اعلام کرده است کشورمان هم‌اکنون در تامین این محصول با هیچگونه مشکلی روبه‌رو نیست.

تثبیت قیمت گوشت قرمز

در شرایطی که واردات ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز( دو برابر مجوز وزارت جهاد) طی سال گذشته تاثیری در ثبات بازار و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها نداشته است، رئیس اتحادیه وارد‌کنندگان گوشت فعالیت شرکت پشتیبانی امور دام و مجمع عالی واردات در زمینه واردات این محصول را عامل نابسامانی بازار و افزایش قیمت گوشت قلمداد و اعلام کرده است، با واگذاری واردات به بخش خصوصی تنظیم بازار و تثبیت قیمت مواد پروتئینی برای مدت یک سال را تضمین می‌کنیم.

حسین صدر، ناهماهنگی میان شرکت پشتیبانی دام و وزارت جهاد کشاورزی و نبود پیش‌بینی‌های لازم برای تولید داخل را از علل گرانی‌های اخیر دانست و افزود: اکنون ۲ گروه وارد‌کننده به موازات هم ایجاد شده‌اند که حتی اختیار ممیزی شرکت‌های وارد‌کننده را در دست گرفته‌اند. همچنین برخی رانت‌ها فضای توزیع مواد پروتئینی وارداتی را خدشه دار کرده و باید واردات در فضای عادلانه و منطقی به پیش رود. وی افزود: اگر دولت ارز ۱۲۲۶‌تومانی را در اختیار واردکنندگان رسمی و شناسنامه دار قرار دهد علاوه بر کنترل بازار می‌توان امیدوار بود قیمت‌ها تا ۲۵‌درصد هم کاهش یابد.

موز دو هفته دیگر ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان تهران که پیش از این از مافیای ۴‌نفره واردات موز خبر داده بود، گفت: موز از ۱۵‌روز آینده در میدان میوه و تره‌بار کیلویی ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰‌تومان به فروش خواهد رسید. حسین مهاجران افزود: زمانی که دلار حدود ۱۹۰۰‌تومان بود، تولید‌کنندگان موز را وارد کرده و در سردخانه نگهداری کردند و موزی که اکنون به مردم عرضه می‌شود، همان موزهایی است که با دلار گران خریداری و وارد شده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×