اخبار نساجی

بازار ایران را به راحتی از چینی‌ها و ترک‌ها پس می‌گیریم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازار ایران

 

سیاست اتصادی ایران این است که تبدیل به قطب صنعتی در خاورمیانه شود و الین اتفاق با ماشین آلات چینی و ترکیه ای رخ نخواهد داد بلکه نیازمند استفاده از با کیفیت ترین ماشین افزار همچون ماشین آلات آلمانی هستیم.

مدیرعامل انجمن ماشین‌سازان آلمان با بیان اینکه ما تنها به دنبال فروش ماشین آلات به ایران نیستیم، اظهار داشت: اصول اولیه اقتصاد و فروش کالا بر این نکته تاکید دارد که فقط نباید به دنبال فروش کالا بود بلکه باید بعد از اتمام معامله رابطه با را مشتری حفظ کرد.

کارل شفر ادامه داد: هدف ما بعد از فروش ماشین آلات، ارائه خدمات پس از فروش است که این برای دو طرف مناسب است و برای ایرانیان نیز  ایجاد شغل می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در مورد غیبت آلمانی‌ها در سال‌های اخیر و جایگزین شدن ماشین افزارهای دیگر کشورها در ایران گفت: ما نگرانی بابت از دست رفتن بازار نداریم زیرا کیفیت ماشین آلات تولیدی ما بسیار بهتر از ترک‌ها و چینی‌ها است و به راحتی می‌توانیم به بازار ایران برگردیم. ضمن این که اگر تولید کنندگان ایرانی به دنبال ارزش افزوده بالا و صادرات محصولات‌شان هستند باید در تولید از ماشین افزارهای با کیفیت استفاده کنند.

شفر تصریح کرد: ایران قدرت این را دارد که بازار منطقه را در دست بگیرد به طور مثال، امروز برخی از برندهای مطرح تلفن همراه در چین تولید می شوند اما با ماشین آلات پیشرفته آمریکایی- اروپایی، با تولید این تلفن‌ها ارزش افزوده و اشتغال برای چینی‌ها ایجاد می شود و نفوذ آنها را در بازارهای جهانی بیشتر می کند.

وی افزود: ما می توانیم ماشین افزارهای نوسازی شده را نیز به ایرانی‌ها عرضه کنیم. اما با توجه به سیاست اقتصادی ایران مبنی بر افزایش صادرات،  ضرورت دارد که کالای با کیفیت تولید کند. در نتیجه فکر نمی کنم این دسته از ماشین افزارها مورد استقبال ایران قرار بگیرد. به طور مثال در زمینه خودروسازی ایران قراردادهای خوبی با آلمان و فرانسه منعقد کرده است و قرار است ماشین‌های روز را تولید کنند مسلما برای تولید این خودرو ها نیاز به مشین آلات پیشرفته است.

شفر در پایان با اشاره به روابط بانکی با ایران گفت: دولت آلمان قول داده که به زودی تمام مشکلات موجود بانکی بین ایران و این کشور رفع خواهد شد و تا آن زمان دو طرف می توانند از یک بانک آلمانی که در هامبورگ مستقر است کارهای مالی خود را انجام دهند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×