اخبار نساجی

ایران ۹ تن طلا از ترکیه وارد کرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران ۹ تن طلا از ترکیه وارد کرد

تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و بخش بانکی ایران، ترکیه، همسایه غربی این کشور را به کانالی مهم برای برقراری مبادلات اقتصادی و تجاری تبدیل نموده است. واردات طلا یک راهکار موثر ایران برای دور زدن تحریم های بانکی غرب است.

موسسه آمار ترکیه اعلام کرد صادرات طلای این کشور به ایران در مارس ۲۰۱۲ با افزایش ۳۱ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۹ تن رسید.

به گزارش رویترز، موسسه آمار ترکیه روز جمعه اعلام کرد، صادرات طلای ترکیه به ایران در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۱ برابری داشته است.

بر اساس این گزارش، تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و بخش بانکی ایران، ترکیه، همسایه غربی این کشور را به کانالی مهم برای برقراری مبادلات اقتصادی و تجاری تبدیل نموده است. واردات طلا یک راهکار موثر ایران برای دور زدن تحریم های بانکی غرب است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

آمارهایی که روز جمعه توسط موسسه آمار ترکیه منتشر شد، نشان می دهد که صادرات طلا به ایران در ماه مارس به ۹ تن، معادل ۴۸۰ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که میزان واردات طلای ایران از ترکیه در مدت مشابه سال گذشته ۲۸۶ کیلوگرم و در ماه فوریه امسال تنها ۳۰ کیلوگرم بوده است.

میزان صادرات طلای ترکیه به ایران در ماه مارس، بالاترین میزان صادرات از سال ۲۰۱۰، یعنی زمان آغاز ثبت ارقام صادرات طلای ترکیه به شمار می رود. مجموع صادرات طلای ترکیه در ماه مارس ۱۱.۱ تن بوده است.

به گفته یک مقام ترکیه ای فعال در زمینه طلا، که حاضر نشد نامش فاش شود، با توجه به اینکه تحریم ها مبادلات تجاری از طریق ارزی را مشکل ساخته، طلا می تواند در این زمینه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: «برخی پرداخت ها به دلیل مشکلات در زمینه انتقال پول به ایران، ممکن است به طلا صورت گیرند.»

مدیر یک شرکت طلا سازی گفت، ترکیه در طی ۱۲ سال گذشته به یکی از تولید کنندگان عمده طلا تبدیل شده است. میزان تولید طلای ترکیه در سال گذشته ۲۵ تن بوده است. این کشور در سال گذشته حدود ۸۰ تن طلا وارد کرد که بخش عمده ای از آن مجددا به کشورهای همسایه ترکیه همچون عراق و صادر شد.

بر اساس اعلام رئیس اتحادیه طلا و جواهر ایران، مصرف سالیانه طلا در این کشور حدود ۳۰۰ تن بوده است. بر اساس این گزارش، دوبی در کنار ترکیه، از دیگر مراکز مهم واردات طلای ایران محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×