اخبار نساجی

ایران و نیجریه تفاهم نامه تجاری امضا کردند

 

 

    ایران و نیجریه در راستای ارتقا روابط اقتصادی بین دوکشور تفاهم نامه تجاری امضا کردند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهرا به نقل از “استار آقریقا”, در جریان برگزاری پنجمین کمیسیون مشترک بین دو کشور که هفته گذشته در ابوجا, پایتخت نیجریه برگزار شد دو کشور با امضای یک تفاهم نامه تجاری موافقت کردند مقررات دریافت ویزا برای دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک و جهانگردان را لغو و تسهیلات ویزایی برای همکاری های صنعت و همکاری در زمینه های معدن, فراوری معدنی و زمین شناسی و استخراج و ذوب فلز را افزایش دهند.

به گزارش این روزنامه چاپ ابوجا, ویولا آنولینی, وزیر امور خارجه نیجریه در پایان این نشست مشترک با مقامات ایرانی با اشاره به ظرفیت های هر دوکشور در حل مناقشات منطقه ای و بین المللی روند کنونی تحکیم روابط بین دو کشور را آهسته دانسته و ابراز امیدواری کرد امضای تفاهم نامه تجاری بتواند سطح روابط دوجانبه در زمینه های اقتصادی را گسترش دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محمد رضا نعمت زاده, رییس هیات ایرانی در کمیسیون مشترک دو کشور نیز طی اظهاراتی خواستار برداشته شدن موانع بانکی, بیمه, مالی, سرمایه گذاری بین دو کشور شد و آن را برای تسریع جریان تجاری بین دو کشور ضروری دانست.

بر اساس این گزارش, در بیانیه پایانی پنجمین کمیسیون مشترک ایران و نیجریه بر مواردی چون همکاری در زمینه های امور زنان, سلامت, انرژی و شناخت زمینه های همکاری در اموری چون بازرگانی, مسکن, غذایی, منابع آب, نفت , گاز و حمل و نقل ریلی تاکید شد. ششمین کمیسیون مشترک دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×