اخبار نساجی

ایران و کردستان عراق شرکت مشترک صنعتی راه اندازی کنند

تهران – قائم مقام اقلیم کردستان عراق با مهم ارزیابی کردن همکاری با شرکت های بزرگ اقتصادی ، خواهان تشکیل شرکت مشترک صننعتی بین ایران و کردستان عراق شد .

‌به گزارش روز جمعه ایرنا ، ‘برهم صالح ‘‌ در دیدار با یحیی آل اسحاق ،‌رییس اتاق مشترک ایران و عراق همچنین حضور ایران در دهکده اقتصادی و ترابری کردستان، ایجاد شرکت های مشترک بین ایران و اقلیم کردستان در حوزه بانک، بیمه، سرمایه گذاری، حمل و نقل عمومی و خطوط هوایی و شرکت های هوایمایی را خواستار شد .

براساس گزارش اتاق مشترک ایران و عراق ،‌معاون دبیرکل اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق گفت : ‌تصمیم سیاسی ما برداشتن گام های اساسی برای تحکیم روابط و توسعه همکاری ها با ایران است.

وی با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه میهنی اقلیم کردستان در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: حضور شرکتهای ایرانی در منطقه اقلیم کردستان به خوبی مشهود است و می توان ظرفیت های همکاری را در سلیمانیه افزایش داد.

قائم مقام اقلیم کردستان: با اظهار امیدواری از اینکه انعقاد توافق نامه ها بین کردستان عراق و ایران زمینه ای برای توسعه همکاری ها است، افزود: تقاضای ما از دولت ایران این است که در خصوص توسعه روابط بین دو منطقه اقتصادی،گام های موثرتر و بیشتری برداشته شود

وی تاکید کرد: اتحادیه میهنی کردستان در زمینه هایی که امکان همکاری مشترک وجود دارد، برای توسعه روابط با سه برابر ظرفیت خود تلاش مضاعف می کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نخست وزیر سابق اقلیم کردستان نزدیکی فرهنگی و دینی را موجب گسترش روابط بین دو منطقه دانست و تصریح کرد: علاوه بر فرهنگ و جغرافیا، دل های مردم اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران به هم نزدیک است.

دکتر صالح با تاکید بر اینکه اقلیم کردستان شروع هر چه سریع تر همکاری هارا خواهان است ، تصریح کرد :‌از دولت و نهادهای تصمیم گیر ایران انتظار داریم نمایندگان و مدیران شرکت های بزرگ ایرانی را در حوزه بازار عراق فعال کنند.

قائم مقام اقلیم کردستان عراق همچنین حضور فعال تر بیشتر بخش اقتصادی سفارت ایران در عراق را خواستار شد .

براساس این گزارش ، رییس اتاق مشترک ایران وعراق نیز با یبان اینکه تاکنون ۱۰ تفاهمنامه همکاری به امضا رسیده ،‌گفت :‌نقشه راه پنج سال آینده ایران و اقلیم کردستان ترسیم شده است .

‘یحیی ال اسحاق ‘‌معتقد است : با توجه به اراده دو طرف بر گسترش روابط، امکان توسعه همه جانبه همکاری ها فراهم است.

وی عنوان کرد :‌راه اندازی بانک مشترک از موارد پیگیری شده از سوی طرف ایرانی است و طرح اجرایی ایجاد بانک مشترک آماده شده است.

آل اسحاق ‌از آمادگی شرکت های بیمه و هوایی ایران برای همکاری در اقلیم کردستان خبرداد و گفت :‌در تمامی زمینه ها مقدمات لازم از سوی ایران فراهم شده و پیش نویس اساسنامه راه اندازی شرکت های مشترک تدوین گردیده است .

دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حرکت های خوبی در بازار اقلیم کردستان صورت پذیرفته، گفت: در حوزه بیمه و بانک و شرکت سرمایه گذاری و حمل و نقل، جلسات متعددی برای سیاست گذاری در خصوص نحوه حضور در بازار اقلیم کردستان برگزار شده و آمادگی لازم برای توسعه روابط فراهم است.

‘ جهانبحش سنجابی شیرازی ‘ اظهار کرد :‌تحلیل تحریم های بین المللی شرایط مناسبی را پیش روی سیاست های اقتصادی ایران قرار داده و درایت و تخصص شرکت های ایرانی و همکاری های مشترک توسعه روابط را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های دولتی و بخش خصوصی ایران ظرفیت های فراوانی برای حضور در بازارهای رقابتی کشورهای منطقه دارند ، اظهار امیدواری کرد با اجرایی و عملیاتی شدن فعالیت ها و برداشتن گام های عملی، امکان توسعه روابط بیش از پیش فراهم شود.

یادآور می شود ‌: هیات اقلیم کردستان در سفر سه روز به تهران ،‌ ضمن دیدار با مقامات دولتی و رییس،‌ هیات رئیسه و دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و عراق، در نشست هایی با حضور شرکت های بانک و بیمه و سرمایه گذاری در راستای توسعه روابط طرفین حضور یافت .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×