اخبار نساجی

ایران و عربستان قیمت نفت را کاهش دادند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران و عربستان قیمت نفت را کاهش دادند

منابع آگاه بازار نفت از کاهش قیمت نفت صادراتی ایران به بازارهای اروپا و آسیا برای تحویل در ماه فوریه و به دنبال تصمیم عربستان در این رابطه خبر دادند.
به گزارش بی باک، فارس به نقل از دیلی استار نوشت: کاهش قیمت نفت صادراتی عربستان به آسیا و اروپا عامل اصلی کاهش قیمت نفت صادراتی ایران اعلام شده است.

بر اساس این گزارش عربستان قیمت نفت سبک صادراتی خود به بازارهای آسیایی و اروپایی را بیش از ۲.۱۰ دلار کاهش داده است. این رقم بیشتر از پیش بینی اولیه کارشناسان انرژی بوده است .

برخی کارشناسان انرژی بر این باورند که با توجه به اعمال تحریمهای غرب بر ضد ایران تهران مجبور خواهد بود قیمت نفت صادراتی خود را بیشتر از عربستان کاهش دهد ولی به نظر می رسد ایران حاضر به کاهش بیشتر درآمد های نفتی خود نخواهد بود و به همین علت با این مساله مخالفت خواهد کرد .

منابع آگاه افزودند ایران قیمت نفت سبک صادراتی خود به بازار آسیا را ۲.۱۰ دلار از ابتدای ژانویه کاهش داده است . ایران قیمت نفت سنگین صادراتی خود را نیز به همین میزان برای مشتریان آسیایی کاهش داده است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اتحادیه اروپا در نشست ۲۳ ژانویه خود تحریم نفتی ایران از ابتدای جولای را تصویب کرده است. ایران نیز تهدید کرده است در صورت اعمال تحریم نفت تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×