اخبار فرش ماشینی

ایران می تواند مرجع استاندارد تولید فرش شود/استاندارد پایه ای برای اطمینان از کیفیت محصول است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:در تولید محصولاتی مانند فرش که ایران در آن سابقه تاریخی داشته و همچنان انواع باکیفیت آن را تولید می کند،ما می توانیم در جهان مرجع استاندارد این محصول باشیم.

به گزارش کهن به نقل از نارخبر، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص استاندارد گفت: استاندارد مهمترین موضوع برای پیشرفت تولیدکنندگان است و پیشرفت موقعی بوجود می آید که نظارت و رقابت باشد و برندسازی پس از کسب کیفیت اهمیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: استاندارد در دنیا عامل مهمی برای رعایت حقوق مشتری و حداقل کیفیت لازم برای تولید محصول است و استاندارد ایران تقریبا مطابق با استاندارد جهانی است و رشد خوبی در تولید محصولات استاندارد داشتیم ولی برای ورود به بازار جهانی نیازمند کسب استاندارد جهانی هستیم.

تحریم ها در زمینه تولید محصولات استاندارد نمی توانند خدشه ای وارد کنند
منصوری با تاکید بر رقابتی شدن تولیدات اظهار کرد: تحریم ها در زمینه تولید محصولات استاندارد نمی توانند خدشه ای وارد کنند ولی برای بالاتر رفتن از قله استاندارد و رقابت در بازار جهانی باید مدیریت و فناوری های روز تولید را به کار گرفت.
وی افزود: روز به روز استانداردها قویتر شده و کیفیت محصولات داخلی بیشتر می شود، رسیدن به قله های استاندارد جهانی سخت نیست چون تولید کننده های مطرح سعی می کنند بر قله های کیفیت باشند که فراتر از قله استاندارد است.

استاندارد پایه ای برای اطمینان از کیفیت محصول است
نماینده مردم ساوه و زرندیه بیان کرد: استاندارد پایه ای برای اطمینان از کیفیت محصول و کسب رضایت مشتری است زیرا مشتری نمی تواند تمام ویژگیهای لازم یک محصول را بررسی کند و استاندارد این ویژگی ها را بررسی می کند.
وی ادامه داد: استاندارد حداقل هایی از کیفیت را برای تولید محصول مشخص می کند تا تولید کننده با رعایت آنها بتواند استاندارد لازم را کسب کند و محصولش را با تایید استاندارد به بازار عرضه کند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جایگاه معاونت ریاست جمهوری مسئول استاندارد تصریح کرد: جلسات متعددی نمایندگان کمیسیون با مسئول سازمان استاندارد ایران داشتند و بحث شفاف سازی و سلامت کاری مهمترین موضوع در جلسات بود که در این سازمان وجود دارد و برنامه هایی که به این سازمان ارایه شد باعث رعایت حداقل هایی در کالاها شد.
وی ادامه داد: با دریافت شکایت از مردم یا تولیدکنندگان نمایندگان مجلس می توانند نسبت به تولیدات غیراستاندارد هشدار بدهند و از سازمان استاندارد بخواهند تا رسیدگی کند و یا در بحث رقابت جهانی، کیفیت موردنیاز را در استاندارد ایران بالا ببرد.

ایران می تواند مرجع استاندارد تولید فرش شود
منصوری بیان کرد: در تولید محصولاتی که ایران سابقه تاریخی دارد و امروز هم باکیفیت ترین تولید را دارد مانند تولید فرش، می تواند استاندارد تعریف کند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگانی که در مرز علم روز و فراتر از استاندارد تولید کنند می توانند سهم بیشتر بازار را کسب کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهمترین مشکل مردم بی اطلاعی از کیفیت محصولات است

فاطمه حسنی یکی از شهروندان ساوجی نیز گفت: مهمترین مشکل مردم بی اطلاعی از کیفیت محصولات و عدم اطلاع و اطمینان به استاندارد است.

وی افزود: محصولات متنوعی در بازار است ولی تجربیات ما در شناخت یک برند به همراه وجود علامت استاندارد در خرید بیشترین اهمیت را دارد .

حسنی بیان کرد: حضور بی شمار محصولات چینی ناشناخته در بازار  بدون استاندارد و با رنگ و لعاب شیک می تواند تهدیدی برای سلامت مردم شود و شخصا این کالاها را خرید نمی کنم.

برندسازی همراه با استاندارد لازمه محصولات ایرانی است

مرتضی احمدی نیز گفت: تولیدات ایرانی با استانداردهای خوبی تولید می شوند و به عنوان یک فروشنده در کنار محصول خارجی حتما محصول ایرانی را هم معرفی می کنم تا برند ایرانی شناخته شود.

وی با اشاره به ضرورت برند سازی ادامه داد: به عنوان یک فروشنده محصولات ایرانی فراوانی می شناسم که کیفیت یکسانی با محصولات خارجی دارند ولی چون ناشناخته مانده اند ، کالاهای خارجی با آنها رقابت می کنند.

احمدی بیان کرد: ایران جایگاه خوبی در تولید لوازم خانگی نسبت به گذشته دارد و اقبال مردم هم نسبت به محصولات ایرانی بیشتر شده است و یکی از دلایل پیشرفت ایران همین بازار رقابتی با محصولات خارجی است.

وی افزود: تا زمانی که رقابت در بازار وجود دارد تولید کننده محصول بهتری عرضه می کند ، فروشنده تنوع محصول بیشتری دارد و مشتری با حق انتخاب بیشتر با توجه به شناخت و بودجه اش خریداری می کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×