اخبار نساجی

ایران ممکن است تا ۳ میلیون تن گندم از هند بخرد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران ممکن است تا 3 میلیون تن گندم از هند بخرد

مقامات بخش صنعت هند می‌گویند، تهران ممکن است از طریق قراردادهای خصوصی حدود ۳ میلیون تن گندم از دهلی نو به ارزش ۷۵۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار بخرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه (۲۹ فوریه/ ۱۰ اسفند) نوشت: «یک مقام صنعتی هند که نخواست نامش فاش شود، گفت: “پرداخت‌ها از سوی ایران می‌تواند به روپیه باشد…ما در حال کار کردن روی این موضوع هستیم.”

بر پایه این گزارش، یک مقام دیگر هندی نیز گفت پیش بینی می‌شود که هیاتی متشکل از نمایندگان بانک مرکزی ایران این هفته به دهلی نو سفر کرده تا پیرامون چگونگی پرداخت‌ها مذاکره کنند. این مسئول هندی افزود، ایران همچنین مایل است که از کشور هند، روغن خوراکی، ذرت و شکر بخرد. علاقه فزاینده دهلی نو برای افزایش روابط تجاری با تهران در حالی مطرح می‌شود که قدرت‌های غربی اخیرا تحریم‌های جدیدی را علیه صنایع نفتی و بانک مرکزی ایران اعمال کرده و همچنین کشورهای دیگر را نیز تحت فشار قرار داده‌اند که از این تحریم‌ها تبعیت کنند.

آمریکا، ۳۱ دسامبر ۲۰۱۱ با ادعای این که هدف از برنامه انرژی هسته‌ای ایران ساخت سلاح‌های اتمی است، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال کرد. هدف از این تحریم‌ها جلوگیری از صادرات نفت و اعمال محدودیت‌هایی در تعاملات تجاری بانک مرکزی ایران عنوان شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نیز ۲۳ ژانویه با همین بهانه، صنایع نفتی و بانک مرکزی ایران را تحریم‌ کردند. تحریم‌های اتحادیه اروپا شامل ممنوعیت واردات نفت ایران، مسدود کردن دارایی‌های بانک مرکزی در حوزه اتحادیه اروپا و ممنوعیت فروش غلات، الماس، طلا و دیگر فلزهای گران بها به تهران می‌شود.

کارشناسان بر این باورند که هندوستان، با وجود تحریم‌های غرب، بر سیاست خود برای افزایش مبادلات تجاری با جمهوری اسلامی پافشاری خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×