اخبار نساجی

ایران در ردیف جذاب ترین مناطق سرمایه گذاری خارجی در جهان است

ایران در ردیف جذاب ترین مناطق سرمایه گذاری خارجی در جهان است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مزیت های اقتصادی ایران، کشورمان را در ردیف جذاب ترین مناطق سرمایه گذاری خارجی در جهان قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘بهروز علیشیری’ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی رازی در شهرستان بندری ماهشهر در جنوب خوزستان در گفتگو با خبرنگاران افزود: مهمترین ویژگی اقتصادی ایران که برای سرمایه گذاران خارجی بسیار پرجاذبه است دسترسی آسان به بنادر، فرودگاهها، شبکه ریلی و جاده ای و قطب تولید مواد هیدروکربوری (نفت و گاز) است.

وی مسایل حقوقی و مقرراتی (امنیت سرمایه گذاری)، قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی و آیین نامه ها و سایر مقررات ناظر بر فعالیت های کسب و کار را از دیگر مزیت های سرمایه گذاری خارجی در ایران خواند و گفت: اگر منابع خارجی را با منابع مالی داخلی پیوند بزنیم می توانیم در دهه ۹۰ به رشد هشت درصدی اقتصادی برسیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه روند سرمایه گذاری خارجی در کشورمان را مطلوب خواند و گفت: در چند سال اخیر جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران ۱۲۴درصد رشد داشته است.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در تشریح روند سرمایه گذاری خارجی در ایران ادامه داد: در سال ۱۳۸۸ حدود سه میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی داشتیم، در سال ۱۳۸۹ این رقم به ۷/۳ میلیارد دلار و در هفت ماه منتهی به مهر ماه امسال این رقم دو میلیارد دلار بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ابراز امیدواری کرد که سرمایه گذاری خارجی در کشورمان تا پایان سال جاری به چهار میلیارد دلار برسد.

علیشیری گفت: میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در خوزستان با توجه به ظرفیت های بسیار مطلوب اقتصادی، سالانه بین ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار بوده که از این حیث مقام دوم را در کشور داراست.

به گفته وی میزان سرمایه گذاری خارجی در خوزستان حدود ۵/۱برابر حجم بودجه عمرانی استان در یک سال می باشد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های گوناگون و بسیار متنوع خوزستان در بخش های کشاورزی، صنعتی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی این استان قادر است بسیار بیشتر از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی داشته باشد.

علیشیری راه اندازی ستاد سرمایه گذاری خارجی و داخلی در خوزستان که به مثابه پنجره واحد می باشد را گامی بلند در افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی استان توصیف کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به ناکارایی تحریم های ضدایرانی توسط اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: همانطور که بارها گفته ایم اقتصاد ایران با ظرفیت های بسیار زیاد و متنوع، تحریم شدنی نیست و بیش از آنکه کشور ما از ناحیه این تحریم ها آسیب ببیند خود اروپایی ها متضرر شده و خواهند شد.

وی گفت: در دنیا هرگونه مراوده اقتصادی بر اصل ‘منطق اقتصادی’ استوار است از اینرو اینگونه نیست که سیاست مداران اروپایی تحت فشار امریکایی ها تصمیم بگیرند و بخش خصوص و شرکت های تجاری آنان در آن مسیر حرکت کنند بلکه آنان مسیر خود را می روند.

علیشیری در سفر به شهرستان ماهشهر از بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی رازی که در سال ۱۳۸۶از طریق بورس به قیمت یک میلیارد دلار به شرکت های ترک فروخته شد بازدید به عمل آمد.

این مجتمع که سابقه ۴۰ساله دارد تولیدکننده آمونیاک و اوره می باشد و در سال ۲۰۱۱ میلادی شش هزار میلیارد ریال فروش داشته است.

حدود ۷۵درصد تولید سالانه دو میلیون تنی این مجتمع به خارج از کشور صادر می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×