اخبار نساجی

ایران در جمع ۲۵ صادرکننده برتر جهان قرار گرفت

 

کد موضوعی نمایشگاه: گروه اصلی کالا: تعداد غرفه گذاران: تعداد بازدید کنندگان: فضای اجاره شده: فاصله برگزاری: هر 1 سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس آمارهای جهانی، ایران در جمع ۲۵ کشور صادرکننده برتر دنیا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی غضنفری در همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران گفت: سیستم اقتصادی کشور به واسطه داشتن ۴۰۰ شرکت برتر که علیرغم تمام محدودیت‌های ملی و بین‌المللی توانسته است، درصد فروش خود را افزایش دهد به خود می‌بالد، این در حالی است که یکسال از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و چندین سال از اجرای تحریم‌های فلج کننده می‌گذرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت ادغام شده اما علی رغم آن، این وزارتخانه تلاش کرده است تا سهم ارتباطی خود با این شرکتها را حفظ کند و ارتباط خود با آ‌نها را به نحوی پیش برد که این ادغام خللی در امور مربوطه به آنها وارد نکند.

وی تصریح کرد: ‌ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی جزو بیست قدرت اقتصادی دنیا و در جمع ۲۵ صادرکننده برتر جهان قرار می‌گیرد، ضمن اینکه ایران جزو ۳۰ کشور برترین کشورهای صادر کننده مواد غذایی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایران هم اکنون در فهرست ۲۰ کشور برتر دنیا در تولید برخی صنایع مادر همچون فولاد، مس و خودرو قرار گرفته اما باید توجه داشت زمانی که صحبت از رقابت و رقابت پذیری به میان می‌آید باید به این نکته توجه داشت که اگر قرار بر رقابت پذیری باشد وضعیت رقابتی داخل بنگاه نیز مد نظر است اما باید به فضای رقابتی خارج از بنگاه نیز توجه داشت.

غضنفری با اشاره به محدودیت‌های تجاری و تحریم‌هایی که در رابطه با ایران وجود دارد، گفت:‌ فروش ۱۰۰ شرکت برتر ایرانی در سالجاری نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، ضمن اینکه در مجموع صادرات ۴۰۰ شرکت برتر ایران نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است، بنابراین ارزیابی‌ها نشانگر این است که شرکت‌های برتر ایرانی به درستی انتخاب شده‌ اند، ضمن اینکه علیرغم تلاطم‌های جهانی که بازار فروش را محدودتر کرده است، شرکت‌های منتخب ایران سیر صعودی در پیشرفت را تجربه می‌کند.

وی اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد تا مسیرهای بهبود فضای کسب و کار را هموار کند و زمینه‌ای را فراهم کند که شرکت‌های ایرانی بتوانند سیر صعودی را در رقابت پذیری خود طی کنند اما بخشی از کار نیز به عهده واحدهای تولیدی است چرا که نباید به بهانه مساعد نبودن فضای کسب و کار دست از تلاش بکشند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×